Thursday 22 December 2011

PANAS !!! MAJORITY SPEAKS !!! STEP DOWN SAIFUDDIN !!!

GABUNGAN MAHASISWA BERSUARA, TIMB MENTERI KPT TIDAK MUNCUL!

PERHIMPUNAN AMAN MAHASISWA DI HADAPAN BANGUNAN KPT

Sebahagian daripada mahasiswa yang hadir

Terbukti hari ini apabila ribuan mahasiswa dari beberapa IPTA dan IPTS pada petang tadi berkumpul SECARA AMAN dalam suasana tenteram di hadapan Kementerian Pengajian Tinggi, dengan penuh harapan untuk menyerahkan memorandum dan resolusi mengecam tindakan MAHASISWA PELAMPAU, Adam Adli yang menurunkan bendera Perdana Menteri serta di katakan memijak bendera terebut.


Insiden pada 17hb itu di terjemahkan hari ini apabila ribuan Mahasiswa berkumpul di hadapan bangunan KPT, Putrajaya seawal jam 2.00 ptg tadi. Kira-kira lebih dari 1000 mahasiwa yang hadir menunjukkan sokongan kepada Pentadbiran Perdana Menteri dan mengecam hebat tindakan Adam Adli melalui SMM dan BEBAS (sedangkan tidak la bebas sangat bila jadi kaldai PKR).

Namun apa yang mengecewakan mereka, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi sehingga tamat perhimpunan kira kira jam 5.00 ptg, tidak muncul-muncul.


Jelas bahawa, Saifuddin Abdullah telah mengetepikan hasrat majoriti Mahasiswa yang amat berharap menyerahkan resolusi dan memorandun kepada kementerian yang bertanggungjawab. Sedangkan Saifuddin sanggup berjumpa dengan BEBAS dan SMM di tempat yang tidak sepatutnya iaitu PWTC. Kekecewaan mereka di terjemahkan dengan laungan "letak jawatan" oleh wakl mahasiswa yang hadir.
"Tak sangka Timbalan Menteri KPT pilih bulu" kata mereka.

Pb: Terbukti, SSM dan BEBAS bukan suara majoriti mahasiswa.


Gambar-gambar sepanjang perhimpunan.











I4TT : Bukan kaum Melayu sahaja yang sayangkan PM !








MAHASISWA!!!
KORANG SEMUA BEST!!!!!

Sumber : Pas Beruk


Psssttt... sokongan kepada PM dari siswa/i IPTA & IPTS... juga berbilang kaum...! Congrats !!! U all make us proud !!!

4 comments:

  1. ini barulah mahasiswa kita.. bakal mendukung cabaran negara di masa hadapan.. Love u all mahasiswa malaysia.... walaupun aku dh lama tinggalkan universiti ni.. tp semangat nak bersama-sama korang masih membara lagi.. aku sokong korang semua.. kita xperlukan mahasiswa yang biadap.. singkirkan SMM.. singkirkan Adam Adli yang xde adap 2...

    ReplyDelete
  2. Tahniah kamu semua, rugi saya tak tahu pasal nih klu tak confirm saya join. Cuma berkumpul kat padang, tak buat perangai buruk. Tak menganggu sape-sape. Ini barulah orang yg terpelajar. Saya bangga dengan kamu semua!!!!

    ReplyDelete
  3. syabas anak2 muda harapan bangsa..tq all

    ReplyDelete
  4. salam semua...saya mahasiswa jugak walaupun separuh masa,saya tetap menyokong kepimpinan Y.A.B Dato seri Najib Tun Razak!!!!kepada mahasiswa belajarlah bersungguh bila da berjaya jgn lupe kepada negara....ucapkan T.E.R.I.M.A.K.A.S.I.H kepada P.M dan B.E.R.S.Y.U.K.U.R kepada A.L.L.A.H dgn apa yg telah dikurniakan..A.L.H.A.M.D.U.L.I.L.L.A.H

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??