Monday 26 December 2011

GEMPAR !!! ORANG PAS KELUAR DARI PAS MASUK UMNO SEBAB PAS TIPU PENEROKA FELDA !!!

PAS Pau Duit Peneroka Felda,Pemimpin PAS Keluar Parti


Kita dapat lihat bagaimana ANAK sebuah kumpulan haram yang diketuai oleh Mazlan Aliman begitu bersungguh sungguh kononnya untuk membela peneroka Felda. Pelbagai macam bentuk serangan dibuat.

Kempen, ceramah dan demo dibuat untuk memburukkan Felda. Alasan yang dibuat kononnya peneroka ditipu oleh pihak Felda. Tetapi sejak adanya pilihanraya kecil aku berpeluang melawat berpuluh kawasan Felda. Dari Johor, Selangor hinggalah ke Pahang. Rata ratanya kehidupan peneroka berjaya keluar daripada kemiskinan. Banglo dan deretan kereta, paling tidak rumah yang dibina cukup selepas dan terutamanya cukup makan dan tak kebuluran.

PAS mengambarkan seolah olah pengurusan Felda begitu zalim, peneroka kononnya ditipu, kesemua ini berpunca kerana PAS menyedari gugusan tanah rancangan Felda adalah deposit tetap BN. Parlimen dan Dun di kawasan Felda kesemuanya dikuasai sepenuhnya oleh BN. Kubu kuat BN ini digempur habis habisan oleh PAS walaupun terpaksa menipu peneroka.

Maka khidmat Mazlan Aliman dan barisan peguam diguna. Kemudian timbullah beberapa kes yang dibawa ke makhamah. Nak tau apa yang terjadi selepas berjaya menang keatas satu kes yang membabitkan Felda Kemahang, Felda kalah didalam perbicaraan mengenai tuntutan yang dibuat oleh peneroka yang membabitkan jutaan ringgit.

Atas masalah teknikal pihak Felda gagal diwakili oleh pihak peguam pada saat akhir hinggalah dijatuh hukum oleh pihak hakim. Setelah itu ia digambarkan sebagai kemenangan besar buat PAS.

Korang nak tau apa terjadi selepas tu?

Peguam PAS yang mewakili peneroka sudah sapu duit pampasan yang menelan jutaan ringgit yang sebahagian dikhabarkan diambil oleh PAS dan Mazlan Aliman.

Kesemua peneroka ditipu apabila mereka hanya mendapat hasil kemenangan itu tak mencecah 20ribu ringgit.


Ini sebagai salah satu contoh bagaimana sebuah parti yang kononnya berjuang atas nama Islam boleh menipu, tidak jujur dan tidak peduli berkenaan halal atau haram. Kepimpinan PAS sebenarnya tidak peduli tentang kesusahan peneroka, yang penting mereka hanya mahukan pengaruh politik maka segala tipu daya dan pembohongan dibuat.

Akibat daripada kekecewaan, ditipu, ditindas dan digunakan oleh PAS maka timbalan ketua PAS cawangan felda kemahang 3 bertindak keluar parti dan menyertai Umno. Malah turut diberitakan lebih ramai ahli PAS akan menyertai Umno dengan bertindak keluar daripada PAS.

Inilah ajaran Nik Aziz, Hj Hadi, Mahfuz, Khalid Samad, Mat Sabu dan barisan kepimpinan PAS. Tipu dan curi wang orang susah dihalalkan!


Barisan peguam penyamun PAS!


TANAH MERAH 25 Dis. - Timbalan Ketua Pas cawangan Felda Kemahang 3 di sini, Mohd. Ramli Deramin, 54, semalam meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak tiga penggal lalu kerana hilang keyakinan terhadap parti pembangkang itu.

Katanya, sebahagian besar daripada 304 peneroka di tanah rancangan itu yang menyertai Pas sebelum ini juga akan mengikut jejak langkahnya untuk menjadi ahli UMNO dalam tempoh terdekat.

''Langkah itu diambil kerana mereka berasa dianiaya pemimpin Pas yang tidak turun padang untuk bersama-sama mereka menghadapi pelbagai masalah dan kemelut melanda peneroka di kawasan tersebut,'' katanya ketika ditemui pada majlis ramah mesra bersama Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di sini, semalam.

Menurutnya, dulu dia pernah menjadi ahli UMNO tetapi berjaya dipengaruhi parti pembangkang itu yang memberi pelbagai janji manis.

Namun, katanya, selepas tiga penggal dan melihat sendiri kegagalan Pas, dia dan ahli lain hilang keyakinan dan kepercayaan kepada parti tersebut.

''Keputusan saya keluar Pas kerana yakin UMNO berpegang pada janji untuk menunaikan tanggungjawab apabila sering datang menjenguk dan bertanya khabar peneroka di sini biarpun pada pilihan raya lalu mereka kalah," katanya.

Sehubungan itu, katanya, dia dan ahli Pas lain berazam akan bersama-sama UMNO pada masa akan datang kerana mendakwa hanya parti itu yang benar-benar dilihat mampu memperjuangkan nasib orang Melayu terutama dalam kalangan peneroka seperti mereka.


Sumber : KGC


Psssttt... Alhamdulillah... Allah bukakan pintu hati dan celikkan mata mereka atas kebenaran... Allahuakhbar...!!!!


1 comment:

  1. Sesungguhnya Allah telah menutup segala tipu helah syaitan bertopengkan manusia. Allah telah memberikan kita segala kesenangan tapi kita alpa kerana lupa untuk bershyukur. Alhamdulillah jalan kebenaran telah diberikan kepada Peneroka-peneroka ini.Jadilah peneroka yang bersyukur. Bekas kakitangan Felda 1985 - 1999.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??