Wednesday 21 December 2011

PANAS !!! NEGARA BAKAL DIPIMPIN BERUK JALANAN !!! APA KAITAN SAIFUDDIN ???


Mahasiswa Beruk Jalanan Bakal Memimpin Negara??




Sabtu lepas Malaysia tergempar sekejap. Bukan kerana demonstrasi Mahasiswa Jalanan tetapi kerana kebiadaban Mahasiswa Jalanan yang menurunkan bendera dengan gambar Perdana Menteri Malaysia, Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak di PWTC.

Demonstrasi berkenaan diadakan bertujuan bagi pemansuhan AUKU. Yang menjadi persoalan, apa kaitan UMNO dan juga Presiden UMNO dengan demo mereka? Akal di lutut atau ditinggalkan di konek Anwar? Mari kita dengar respond Tun M dalam isu pemansuhan AUKU didalam video dibawah;



Mendengar komen dari Tun M ini aku teringatkan buku beliau "Dr. In The House". Semasa Tun didalam pengajian beliau tidak terlibat didalam politik kerana, bagi beliau ia hanya "discredit" kepada beliau. "Study first, politics come next".

Secara spontan aku teringat pada seorang Uncle yang sama-sama belajar dengan Anwar di UM menceritakan perihal Anwar semasa zaman siswa. Uncle berkenaan belajar dalam jurusan Kejuruteraan, manakala Anwar hanyalah dibidang Sastera. Seperti sedia maklum beban pengajian Kejuruteraan bukanlah mudah maka memang tiada waktu bagi aktiviti yang berfaedah. Anwar pula yang didalam jurusan Sastera terlalu banyak waktu untuk dihabiskan berdemonstrasi dan menghasut taulannya.

Itu sejarah Anwar. Kita lihat pada masa kini pula, seolahnya Anwar cuba mewujudkan klonnya. Apakah klonnya itu yang juga seorang Mahasiswa Jalanan adalah seorang manusia yang tinggal dihabitat 2 alam seperti Anwar ? Namun begitu, Klon Gay Tua itu nampaknya terlebih ajaran bilamana mencerobohi dan melakukan vandalisme di premis UMNO. Layakkah manusia sebegini mendapat pengikhtirafan sebagai seorang "Mahasiswa" yang begitu tinggi darjatnya didalam masyarakat ?

Tetapi budak-budak tak cukup sifat yang terkinja macam beruk di hadapan PWTC ini sangat pandai bermain wayang dan didalam media mereka keluar berbagai versi yang berbeza. Ada media yang mengatakan insiden turun bendera ini sebelum Timbalan Menteri Pengajian Tinggi sampai, ada pula yang kata semasa berucap dan media Utusan melaporkan selepas sejam pulang.


Malaysian Insider 18/12/2011 : KLIK SINI (Sebelum sampai)


Keadilan Daily 18/12/2011 : KLIK SINI (Sedang berucap) Just untuk record, article ini keluar jam 4.30pagi selepas I4TT dan AAKJ.com mendedahkan identiti beruk jalanan tersebut.



Ini pula dari Utusan Online 19/12/2011 : KLIK SINI (sejam selepas pulang)


So, apa cerita ni..? Udang disebalik batu ke ni..?

Bagaimanapun terdapat 1 kenyataan dilaporkan didalam Keadilan Daily 18/12/2011 berkenaan iaitu ;

Orang awam yang kagum dengan keberanian mahasiswa yang dikawal polis termasuk anggota cawangan khas (SB), turut memberi sokongan.

Polis yang mengawal adalah kerana budak-budak pendek akal yang berperangai macam orang tak sekolah ini teringin untuk terkinja-kinja seperti beruk. Supaya keadaan dapat dikawal dari menyusahkan orang awam, maka polis perlu berkawal beruk-beruk ini seumpama penjenayah. Benarkah orang awam kagum dan berikan sokongan ?? Mari kita lihat video ini.



Adakah peniaga ini melaungkan "Hidup Mahasiswa"?? Tidak bukan. Peniaga ini melaungkan "buat lah kat universiti korang jangan ganggu orang nak berniaga". Adakah ini yang dimaksudkan "berikan sokongan"? Syabaslah kerana anda semua membuktikan anda bukanlah Mahasiswa tetapi lebih kepada beruk sampaikan bahasa Malaysia yang begitu mudah pun anda tidak fahami.

Dan lihatlah siapa pula yang memaki peniaga ini?? Benarkah demonstrasi ini tidak melibatkan pembangkang?? Jadinya klon itu betina mana pula ya?? Ada penjelasan...???

Untuk pengetahuan semua, Maju Junction bukanlah kompleks beli belah yang pesat seperti Suria KLCC. Kompleks itu agak suram cuaca perniagaannya. Fenomena ini berlaku 2 tahun selepas Maju Junction Mall dibuka. Masa sibuk untuk berniaga pada hari biasa adalah jam 10 pagi hingga jam 2 petang manakala pada hari Sabtu pula pelanggan mula masuk sekitar jam 1 petang hingga jam 7 malam kerana kedai-kedai didalam Maju Junction Mall tutup jam 9malam.

Oleh itu, peniaga sangat menghargai hari sabtu kerana keuntungan hari sabtu dapat diraih 2 kali ganda dari hari biasa dan ahad. Apakah ini ketelusan pembangkang?? Apakah ini timbangrasa pembangkang?? Pembangkang hanya ghairah terhadap budak-budak beruk ni je.. bukan dia peduli yang lain. Kerana itu seorang bekas AMK pernah memberitahu, selepas Anwar dibebaskan salah satu dari 4 perkara yang perlu diberikan keutamaan adalah Mahasiswa kerana menurut Anwar mereka itu adalah perisai Anwar. Apa yang dimaksudkan perisai?? Tak de telor sampai guna budak-budak jadi perisai???

Jika beginilah sikap pembangkang... apakah perlu lagi disokong??? Fikir-fikirlah wahai rakyat Malaysia khususnya Mahasiswa. Kepada ibubapa yang anaknya bergelar Mahasiswa bentuklah mereka dan sentiasa ambil tahu kegiatan mereka. Meraka lah pelapis pemimpin masa depan.


Wahai Mahasiswa Beruk Jalanan... Adakah dengan berdemonstrasi ini dapat menaikkan CGPA anda?? Adakah demonstrasi ini akan dimasukkan kedalam vitae curricular anda?? Jika kita lihat jauh sedikit, 2 atau 3 tahun akan datang iaitu selepas anda semua grad.. apakah ada majikan yang ingin mengupah beruk-beruk sebegini untuk bekerja dengan syarikat mereka??? Difahamkan dalam 100 orang yang hadir berevolusi menjadi BERUK pada Sabtu lepas... Adakah semua 100 lebih ini akan diambil bekerja dengan Pakatan Haram Jadah jika mereka dibuang dari institusi pengajian??? Adakah semua 100 lebih ini akan diambil bekerja dengan Pakatan Haram Jadah jika mereka tercicir dalam pelajaran dan tidak lulus??? Sudah-sudahlah menjadi "marketing tool" pembangkang... Apa yang anda dapat pun... Jubur??? Instant cash??? Sampai sanggup menggadaikan masa depan dan harapan ayahanda dan bonda...????

Kepada rakyat Malaysia... anda boleh menilai sendiri. Adakah ini manusia yang layak kita serahkan masa depan negara untuk dipacu???

Pakat-pakat lah tolak Pakatan Haram Jadah ni sebelum anak bangsa kita hancur !!!



Sumber : KGC


Pssstttt... harap Kerajaan Malaysia, Kementerian Pendidikan dan Kementerian Pengajian tinggi dan Sumber Manusia... sila buat saringan ketat bakal-bakal Guru... Jika yang ada demonstration history atau penuntut yang bermasalah... TOLONGLAH jangan diambil sebagai Guru !!!! BEBAN !!!

The majority speaks !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??