Tuesday 27 December 2011

PANAS !!! SYAITAN KAH PAS DAN NIK AZIZ ???

Tazkirah subuh buat Nik Aziz 



Ini apa yang pernah Tok Gundu Nik Ajis katakan...

Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, 24 Januari 1999.

******************************

Ada sesuatu yang ingin I4TT kongsikan bersama readers;


A’uzu billahiminashaitanirrajim
"Aku berlindung pada Allah dari godaan syaitan yang direjam"

Bismillahirrahmanirrahim..
"Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang"


  • "Sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata."- [Al-Baqarah:208]
  • “Dan demikian Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, iaitu syaitan-syaitan (dari jenis) manusia dan (dari jenis) jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah untuk menipu (manusia). Jikalau Tuhanmu menghendaki, nescaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dengan apa yang mereka ada-adakan.” - [QS Al-An’am: 6:112] 
  • “Dan (Iblis) berkata, “Tuhanku, oleh kerana Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, aku pasti akan jadikan (kejahatan) terasa indah bagi mereka di bumi, dan aku akan menyesatkan mereka semuanya. Kecuali hamba-hamba-Mu yang mukhlis di antara mereka.” - [QS al-Hijr, 15:39-40]
  • “Dan sesiapa yang berpaling dari pengajaran Allah Yang maha Pengasih (Al-Qur’an), Kami biarkan Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), dan menjadi temannya karibnya.” - [QS Az-Zukhruf, 43:36] 
  • “Sesungguhnya syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakal kepada Tuhannya. Sesungguhnya kekuasaannya hanyalah atas orang-orang yang mengambilnya jadi pemimpin dan atas orang-orang yang mempersekutukannya dengan Allah.” - [QS an-Nahl, 16: 99-100]

  • “Dan syaitan berkata ketika perkara (hisab telah diselesaikan), “Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan aku pun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku tidak menyalahinya. Tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekadar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku, tapi cercalah dirimu sendiri. Aku tidak dapat menolongmu, dan kamu tidak dapat menolongku. Sesungguhnya aku tidak membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan Allah) sejak dahulu.” Sungguh orang-orang yang zalim akan mendapat siksaan yang pedih.” - [QS Ibrahim, 14:22] 
  • “Sungguh syaitan itu musuh bagimu, maka perlakukanlah ia sebagai musuh, kerana sesungguhnya syaitan itu hanya mengajak golongan-golongannya agar menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala.” - [QS Fatir, 35:6]

Sekian tazkirah Subuh dari I4TT untuk Tok Gundu dan penganut-penganut PASpispus !!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??