Saturday 17 December 2011

INI BARU GEMPAK !!! UNDERWEAR PUAK PAS KOYAK !!!


Underwear PAS terkoyak tapi sibuk nak jahit underwear UMNO yang tak cela


PAS kini semakin bermasalah !

Aku mula perhatikan gelagat pemimpin PAS ini semenjak kes Datuk Dr Hassan Ali dianugerahkan darjah kebesaran oleh Tuanku Sultan Selangor baru-baru ini. Tetapi seolahnya, ia umpama bom atom yang menanti masa untuk meledak dan meletus. Ada ketidak puasan hati di kalangan mereka yang dipendam tetapi menggunakan peluang disaat Hassan Ali menerima pingat.

Kemudian keluar pula kenyataan "Hassan Ali digugurkan dari senarai pencalonan". Lepas tu nafi seterusnya kemungkinan digugurkan dan sekarang pula patut digugurkan. Terbaru pula ni seolah menghalau Hassan Ali keluar PAS. Mana satu ni PAS ? Tak tetap pendirian la, macam ni ke nak memimpin negara kalau asyik main tarik tali, dengki dan dendam sesama sendiri ?

Ini laporan dari Malaysiakini yang menyatakan Hassan Ali "mungkin" akan digugurkan.



Macam yang aku bagitahu di atas tu tadi "mungkin" ini bab ketiga selepas "digugurkan" dan "nafi digugurkan". Dan seperti biasa kalau dah nama pun gaduh mesti ada balas berbalas.


Masa berbalas maka, penuh gentle Hassan Ali redha tidak dicalonkan kemudian bermula pula adegan provokasi. Mengalahkan cyberwarian punya provokasi. Keluar pula episode "ada aku kesah".

Terus terang aku katakan, Hassan Ali antara pemimpin PAS yang boleh aku hormati. Bukan sebab dia ni PAS. Aku benci penganut-penganut PAS yang sesat. Aku hormat dia kerana dia ni sahaja pemimpin PAS yang berprinsip dan tegas. Dia begitu tegas dalam mengendalikan kes murtad di DUMC. Antara pemimpin PAS yang rasional dan berakal. Tapi sayang, berjuang dalam parti tupperware sesat. Antara pemimpin Islam dalam PAS yang cukup dibenci DAP kerana halangan yang mereka hadapi untuk menjatuhkan Islam melalui pakatan adalah Hassan Ali.

Ini antara pengikhtirafan aku yang aku nampak usaha Hassan Ali ke arah menegakkan syiar Islam didalam beberapa isu antaranya; isu penjualan arak di 7 Eleven Seksyen 7, isu pengkaderan murtad kristian anjuran DUMC, isu pengharaman kitab Injil dalam Bahasa Melayu serta yang terbaru penglibatan beliau dalam program HIMPUN dan beberapa isu lain yang dianggap begitu membimbangkan sekutu kuatnya dalam meraih undi bukan Melayu-Islam untuk menyokong Pakatan Rakyat. Lim Guan Eng, Karpal Singh, Anwar Ibrahim malah Nik Aziz juga pernah memberi amaran kepada Hassan Ali supaya menjadi seorang Muslim yang sederhana. 

Perlukah dihalang perbuatan beliau yang sudah terang lagi nyata berjaya membuka mata Muslim di Malaysia bahawa masih ada seorang pejuang kebenaran dalam memantapkan Islam di Malaysia ?

Kemudian desas desus Hassan Ali akan bergandingan dengan UMNO bagi pengukuhan ukuwah antara UMNO dan PAS. Seorang yang berfikiran seperti Hassan Ali ini adalah seorang yang patut kita hormati. Sedih aku tengok pencacai pakatan haram jadah ini memaki Hassan Ali didalam blog-blog mereka. Rasulullah SAW juga mementingkan perpaduan dan ukuwah lebih dari segalanya malah perpaduan dituntut oleh baginda sehinggakan hal berkaitan hudud menjadi soal kedua.

Pada aku, Hassan Ali tidak merajuk. Kerana penjelasan dia cukup jelas berdasarkan Islam. Berbagai tohmahan dan tuduhan dikeluarkan pemimpin PAS sendiri yang dimainkan blogger-blogger pakatan. Persoalannya, adakah Mahfuz Omar dan Mustafa Ali mendendami Hassan Ali ? Kemudian naik pula nama baru iaitu Nasharudin Mat Isa.

Nampaknya permainan politik kafir harbi ini berjaya memecahbelahkan PAS. Memecahbelahkan umat Islam. Dimana Ketua Pembangkang ketika ini ? Bukankah sepatutnya dia menjadi orang tengah agar mencapai perdamaian.

Nampaknya pakatan haram jadah ini ditunjangi kafir harbi sampai habis semua umat Islam di dalamnya menikus. Dimana ulama' tersohor yang patut cuba mendamaikan suasana? Malas aku nak ulas panjang-panjang pasal PAS ni. Sebab itu sepatutnya menjadi hal dalam kain PAS.

Tidak cukup PAS dikaramkan, UMNO pula yang dikaitkan sama. Hassan Ali dan Nasharudin dituduh terperangkap dengan agenda politik UMNO pula. Bukankah ianya hak individu seperti kata Mahfuz;

“PAS tidak pernah membantah (jika ada mana-mana ahli mahu meninggalkan parti). Ia satu demokrasi. Itu hak mereka,” kata Mahfuz lagi.
Kata-kata Mahfuz seperti diatas dipetik dari Malaysia Today article bertarikh 15/12/2011.

Hal dalaman PAS yang kucar kacir UMNO pula yang diheret sama. Ada akal ke tak de mereka ni. Kelemahan PAS yang tidak pandai mengurustadbir parti sendiri, Mustafa Ali melempar tuduhan kepada UMNO dan mendakwa UMNO adalah punca krisis dalaman mereka. Seperti aku dah cerita panjang lebar di atas, sebaiknya PAS elok lah fikir masak-masak hubungan sekatil sebantal dengan sahabat kamceng mereka dalam pakatan haram tu. Rasanya, nanti di PRU-13 bukan pengundi yang talkinkan PAS tetapi sahabat tercinta yang semolot selemoih tu nanti nampak gayanya yang akan talkinkan PAS.

Elok la puak-puak PAS ni berhenti menyerang dan memfitnah orang-orang dalam UMNO ni. Adalah lebih baik kalau PAS periksa dan jaga dulu underwear sendiri. Mana la tau kot tertukar dengan Nuar atau Guano Egg. Ni pon dah macam tertukar tu. Periksa la cepat-cepat sebelum terlambat. Kalau terlondeh tak ke malu macam Nuar yang berlakon dalam filem baru "Chinadoll In Malaysia".

Tak perlu la nak salahkan UMNO. Kemudian memburuk-burukkan Dato' Sri Haji Najib (orang FELDA kata hero diorang ni). Tak perlu. Jangan buang masa jaja fitnah kepada Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin, Dato' Sri Noh Omar, Datin Sri Hajjah Rosmah, Senator Dato' Sharizat atau siapa-siapa sahaja dalam UMNO.
Perbuatan tu akan menampakkan lagi keruntuhan dan ketidakwibawaan pemimpin PAS sendiri. Kapal sendiri dah karam sibuk nak baiki kapal orang lain. Jangan jadi "busy body". Kalau puak-puak PAS menganggap menyerang pemimpin UMNO ini dapat menyembunyikan kejelekan PAS, itu namanya bodoh. Korang bergaduh sesama sendiri (Hassan Ali, Mahfuz Omar, Mustaffa Ali dan Nasharuddin), nama pun gaduh. Pasti berbalas dan kemudian pasti diketahui umum.

Nasihat aku... baikilah kapal korang tu. Dan jangan lupa check underwear sebelum tidur. Kalau tertukar dengan pemakan babi nak kena samak pulak dan kalau tertukar dengan peliwat dan penzina kena penyakit pula.

Oleh itu, muhasabah la supaya lebih munasabah. Jangan jadi politik budak sekolah.

Sumber : KGC


Psssttt... Pakatan Haram Jadah ni tidur je sekatil tapi mimpi lain-lain. Masing-masing mimpi nak jadi PM !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??