Saturday 10 December 2011

SUBHANALLAH.. ALLAH MAHA BESAR !!! GERHANA BULAN PENUH MALAM INI !!!


Fenomena Gerhana Bulan Penuh 7.43 Malam Ini


MASYARAKAT di negara ini berpeluang menyaksikan fenomena 'gerhana bulan' penuh yang akan bermula dari jam 7.34 malam ini seningga 1.30 pagi Ahad.


Pegawai penyilidik Agensi Angkasa Negara, Redzuan Tahar berkata, gerhana dapat dilihat dengan mata kasar mulai 8.46 malam, manakala fasa umbra bermula dari 10,06 malam dan akan berlanjutan kira-kira 51 minit.


"Pencerap di Malaysia akan dapat melihat keseluruhan gerhana bulan dan juga ketika bulan di fasa titik gelap pad 10.32 malam sekiranya tiada perubahan cuaca," katanya. Redzuan berkata, orang ramai boleh datang ke Planetarium Negara bagi menyaksikan fenomena itu selain mengikuti perkembangan semasa fenomena gerhana bulan penuh kali ini melalui laman sosial Facebook, 'Lunar Malaysia Edipse.'


Mereka yang ingin maklumat lanjut boleh hubungi Planetarium Negara di talian 03-22734301/4303/5484 atau layari laman web www.angkasa.gov.my/planetarium. - Bernama.


Sumber : Sinar Harian.



Pssstttt.... ini bukan bulan PASpispus okeh... ini gerhana bulan walau semua sedia maklum PASpispus tengah gerhana sekarang ni... hahaha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??