Thursday 12 January 2012

MB TERBAIK !!! HIDUP KRONI !!!

Gempar!! Kubur Orang Islam Digali Bukan Islam di Selangor?


Ini betul-betul bakti ehsan MB terbaik di alaf ini. Bukan senang nak jumpa MB yang bukan sekadar pandai berjanji dan pandai menjaga kebajikan ladang mega BABI. Tapi kini MB kesayangan rakyat Selangor juga pandai mencari kaedah terbaru menjahanamkan tanah perkuburan Islam di USJ 22.


Kebiasaannya bila berlaku kematian penduduk di sekitar Puchong, pengurusan jenazah diserahkan kepada kariah surau atau masjid terdekat. Segala urusan fardhu kifayah ini diuruskan dengan amat baik oleh surau dan masjid yang mendapat aduan tentang mana-mana berita kematian penduduk setempat. Dari hal ehwal memandikan jenazah (jika pihak hospital tidak memandikan) sehinggalah uruskan jenazah ke liang lahad. Segalanya dilakukan oleh pihak surau dan masjid.


Bagaimanapun, baru-baru ini pihak MPSJ telah menamatkan khidmad menggali kubur yang telah diuruskan dengan baik. Kerja-kerja menggali kubur diambil alih oleh MPSJ dan diserahkan kepada kontraktor dilantik MPSJ. Pihak MPSJ memberikan alasan pengambilalihan itu dapat menyediakan sistem penggalian kubur yang lebih baik dari sistem pihak surau dan masjid yang selama hari ni telah menjalankan kerja-kerja dengan baik.


Sungguhpun begitu pihak pengurusan surau dan masjid akur dengan kehendak MPSJ walaupun pengambilalihan itu telah menutup periuk nasi penggali kubur sedia ada. Kerja-kerja penggalian kubur sebelum ini dilakukan oleh penduduk setempat yang mana telah bersara dan juga merupakan pendapatan sampingan bagi penduduk yang membuat kerja sendiri atau kerja kampung. Jelas pengambilalihan itu telah menutup periuk nasi penggali kubur yang sekian lama telah melakukan kerja-kerja berkenaan sebagai punca rezeki utama mahupun sampingan.


Malangnya, kerja menggali kubur kini telah berpindah kepada kontraktor bukan Islam yang langsung tidak mengambil kira sensitiviti tanah perkuburan Islam. Difahamkan lebih 30 lubang kubur digali serentak tanpa ada mayat yang hendak disumbatkan. MPSJ nak sumbat mayat Anwar, Khalid, Ronnie, Elizabeth dan angkatan mereka ke??? Mungkin "Pakatan Haram Jadah And Co." telah buat reservation untuk jadi lubang kubur mereka selepas PRU 13 !


Difahamkan oleh penduduk setempat bahawa liang lahad yang menanti mayat itu telah lama digali dan dibiarkan begitu sahaja tanpa ditutup permukaannya. Lambat sangat geng-geng Pakatan Haram Jadah ni nak mampus untuk disumbatkan ke liang lahad yang tersedia. Akibat terdapatnya lubang ditanah (bukan lubang kunyit di bontot) yang sebesar saiz kubur dewasa itu, telah menyebabkan lubang kubur berkenaan ditakungi air dan sudah pun menjadi seperti kolam. Mungkin Azmin dan Anwar mahu berkubang bersama Elizabeth didalam kolam tersebut agaknya.


Selain lubang kubur yang digali lebih dari 30 lubang sekaligus, lubang kubur berkenaan juga amat hampir dengan kuburan yang lain. Keadaan ini menyebabkan berlaku pemendapan tanah dipusara yang berisi. Sedihnya dengan keadaan kuburan Islam berkenaan. Apa la agaknya perasaan kalau itu kuburan ahli keluarga si Anwar, Khalid atau Azmin. Mungkin pusara itu tidak ada kaitan dengan mereka lalu mereka tidak peduli, janji duit penuh.


Penduduk setempat juga mengadu akan bau yang tidak menyenangkan dari arah tanah perkuburan berkenaan. Kalau dilihat dari keadaan lubang kubur yang ditakungi air dan juga terlalu hampir dengan pusara yang lain, tidak hairan jika bau yang busuk menjadi hasil dari kerakusan penggalian kubur demi poket pihak tertentu. Memang bijak Khalid sebagai MB di Selangor. Boleh dapat AWARD macam ni !


Soalan aku sekarang kepada pihak MPSJ, atas arahan siapakah pengambilalihan kerja-kerja menggali kubur ini dari pihak surau dan masjid ??? Kenapa kerja menggali kubur diserahkan kepada kontraktor bukan Islam ??? Atas arahan siapa ??? Dalam MPSJ ni tak ada kakitangan Islam ke ??? Ahli Majlis semua tidur ke wei ??? Korang rasa best tak kalau itu pusara ahli keluarga korang ???


Apa sekalipun, aku ucapkan berbanyak-banyak terima kasih dan tahniah la ye kepada MB Selangor yang teramatlah bijak sangat dan paling sensiitif berkaitan isu-isu Islam ni di daerah Puchong. Korang memang sial yang teramat baik dalam dunia ni !!!


Liang dah ada lebih 30 yang tersedia tu, cepat-cepatlah Anwar, Khalid, Azmin, Azizah, Izzah, Ronnie, Elizabeth dan geng-geng kroni buat reservation. Sebelum mampos tu, boleh la guna tanah perkuburan berkenaan untuk jadi kolam korang nak berkubang. Jemput sekali la Kit Siang dan Guan Eng, bukan senang nak merasa berkubang dalam kolam hasil korek kontraktor kroni.


Enjoy your swim and natural spa !!! Boleh main loncat-loncat kolam sebab ada banyak tu !!! Jangan ada jawapan lubang dikorek untuk dijadikan pusat latihan paintball!
Sumber : KGC


1 comment:

  1. CELAKA DIORANG NI....!!!!KUBUR BAPAK MENTUA AKU KAT SITU.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??