Friday 2 December 2011

APA MOTIF SEBENAR NGA KOR MING ??? MENGHINA SULTAN DAN KAUM INDIA !!! RACIST !!!

Kenyataan panas dari Nga Kor Ming yang dilemparkan terhadap Menteri Besar Perak, Dato' Sri Diraja Dr Zambry Abdul Kadir ketika berucap dalam Majlis Ceramah PAS di Kamunting, 9 September 2011.


“Menteri Besar Hitam Metalik yang haram jadah masuk dari pintu belakang naik kapal selam dari Pangkor”


Sebelum bercerita lebih lanjut.. Penulis ada soalan kepada penganut-penganut PASpispus yang berada didalam majlis ceramah berkenaan.


  1. Semua yang berada didalam majlis tu, berkulit putih ke???
  2. Kepada yang berkulit gelap didalam majlis tu, apa perasaan anda mendengar kata-kata yang melabelkan org berkulit gelap ini sebagai "Hitam Metalik"???
  3. Kepada yang beragama Islam dan berbangsa Melayu yang ada didalam majlis berkenaan, apakah perasaan anda mendengar seorang kafir laknat mengatakan kepada saudara seagama dan sebangsa anda dengan perkataan "Haram Jadah"???
  4. Kepada semua yang berada didalam Majlis itu, setuju tak jika penulis mengatakan kepada Nga Kor Ming itu "Ngah Ngok Ngek Cina BABI DAPigs yang tak boleh hidup harmoni dengan bangsa lain di Malaysia, seorang yang berkulit BABI dasar BABI DAPigs Kapir Laknat Sial keturunan pendatang seludup masuk Tanah Melayu naik tongkang tak sedar diri". Anda setuju tak???
- 4 soalan penulis di atas itu ditujukan kepada semua penganut PAS yang ada dalam majlis berkenaan. 
- Soalan 2,3,4 untuk semua kaum melayu yang beragama Islam.
- Soalan 2 ditujukan kepada semua yang warna kulitnya tidak putih. Soalan ini kepada semua kaum.
- Soalan ke 4 penulis tujukan kepada semua rakyat Malaysia kecuali Hanjing dan BABI DAPigs.


Terlajak perahu boleh diundur, Terlajak kata maka terima lah padahnya !!!


Kenyataan NKM mendapat kecaman hebat dari masyarakat setempat khususnya. Saksikan video berikut ;



Pertubuhan Wawasan Kesejahteraan Insan (WAWASAN), Perak antara NGO yang mengecam keras kenyataan rasis lagi menghina yang dikeluarkan NKM. Lebih 30 orang ahli WAWASAN berkumpul di hadapan Wisma DAP Negeri bagi menyerahkan Memorandum Desakan terhadap pemimpin biaDAP itu supaya memohon maaf secara terbuka.

Ini komen Presiden WAWASAN, Fauzi Muda ;

"Kebiadapan dan keceluparan kenyataan Nga itu amat merbahaya dan tidak boleh dimaafkan kerana beliau telah menghina dan menjatuhkan martabat seseorang mengikut warna kulit."
“Kami mengutuk sekeras-kerasnya sikap biadap, kurang ajar dan rasis yang sedang dibawa oleh DAP melalui pemimpin kerana menghina warna kulit seseorang itu sebagai hitam metalik."
“Kenyataan itu sudah jelas menunjukkan masyarakat Melayu dan India yang sememangnya berkulit gelap dipandang rendah dan terlalu hina oleh DAP,”

Ini pula kenyataan beliau berkaitan Memorandum Desakan ;

“Kita tuntut empat perkara dari DAP Perak dan Nga Kor Ming iaitu yang pertama untuk memohon maaf secara terbuka di akhbar-akhbar utama di atas keceluparan dan kebiadapan beliau yang mempertikaikan warna kulit MB."
“Selain itu kami juga mahu Nga memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat yang berkulit gelap terutama dari kaum India di mana kenyataan beliau itu telah dianggap sebagai satu penghinaan dan menjatuhkan martabatkan seseorang,”
“Jika mereka enggan maka memang sahlah parti ini rasis dan benci orang yang berkulit gelap… buktinya adalah kejadian yang berlaku kepada Ahli Parlimen Ipoh Barat, M.Kulasegaran yang kehilangan jawatan dalam DAP ekoran mainan politik busuk NGA Kor Ming dan Datuk Ngeh Koo Ham."
“Selain itu, kami juga mahu DAP supaya tidak mencalonkan Nga sebagai calon dalam pilihanraya akan datang jika benar-benar parti itu tidak mahu dilabelkan sebagai Parti Rasis dan menyokong kenyataan Nga itu,”


Selepas isu ini menjadi besar dan seluruh Malaysia maklum akan hal ini. Maka desakan demi desakan termasuk laporan polis dibuat. Apabila kaum India dan Melayu terasa dengan kenyataan ini, merasakan sentimen perkauman yang dimainkan disedari oleh rakyat Malaysia, maka terhegeh hegeh la si NKM meminta maaf kerana takut kehilangan undi.

Biarpun si NKM memohon maaf, tetapi permemohon maaf hanya kepada perkataan "Hitam Metalic", isu warna kulit. Dia tidak pula meminta maaf diatas perkataan "Haram Jadah" yang digunakan. Jelas sensitivity kaum Melayu dan Islam tidak dipedulikannya. Dengan permohonan maaf secara terbuka itu telah menunjukkan bahawa dia benar-benar ada mengeluarkan kata-kata kesat itu yang jelas berniat jahat untuk menghina seorang Menteri Besar.

Bagaimanapun, NKM akui kenyataan itu dibuat kerana tidak puas hati dengan cara lantikan YAB MB Perak kita. Maka dia sifatkan dengan "masuk dari pintu belakang". Dari pemerhatian penulis, kata-kata ini seolah-olah mencabar dan menghina Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan Sultan Perak. Agaknya bila NKM akan memohon maaf untuk ayat ini secara terbuka khususnya kepada Tuanku Sultan Perak??? Mungkin orang Melayu Islam di Perak berbeza ideologi politik tetapi taat setia kepada Tuanku Sultan tidak berbelah bahagi.


Berikut beberapa komen dari Pengerusi Kelab Penyokong BN Perak, Datuk Nazri Ismail dalam temuramah dengan Perak Today ;

“Sebagai pemimpin tidak kira di pihak kerajaan atau pembangkang, kita perlu berhati-hati dan menggunakan akal fikiran sebelum mengeluarkan kenyataan apatah lagi yang membabitkan isu perkauman."
“Walaupun hari ini Kor Ming sudah meminta maaf, masyarakat tetap akan melihatnya sebagai pemimpin yang gagal menunjukkan contoh dan teladan baik kepada rakyat."
“Ini kerana, seorang pemimpin yang baik tidak akan mengeluarkan kenyataan seumpama itu dan meminta maaf tetapi wakil rakyat DAP itu telah terbukti melakukan kesalahan kepada orang lain berdasarkan kepada tindakannya yang memohon maaf secara terbuka hari ini,”
“Tetapi, apa yang dilakukannya itu mempunyai bukti kukuh dan bagi saya, permohonan maaf Kor Ming itu dibuat kerana semakin terdesak,”

Ini pula komen Ketua Wanita UMNO Negeri, Datuk Rusnah Kasim ;

“Saya berharap pemimpin DAP itu memohon maaf dengan ikhlas dan bukan kerana sekadar ingin meraih undi,”

Pada pandangan penulis, Nga Kor Ming tidak layak untuk menjadi pemimpin kerana mulutnya terlalu cabul. Cabul ini bukan bermaksud raba, ramas dan rasuah. Cabul ni bermaksud lancang.

Kerana pulut santan binasa, Kerana mulut badan binasa !!!


  • Hitam Metalic - sungguh hina rakyat yang berkulit gelap di pandangan DAP
  • Haram Jadah - ini benar-benar menghina kaum Melayu Islam
  • Ikut Jalan Belakang - yang ini ramai orang kurang sedar. Ayat NKM ini menunjukkan kebebalan maha bahlol NKM. Ini menunjukkan bahawa bodohnya dia pada Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan sekaligus membuktikan dia tidak layak bergelar pemimpin. Apakah niat NKM ini ingin menghina Kuasa Sultan Perak dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak denga sengaja ???
  • Kapal Selam - Inilah masalah PEMIMPIN dalam pembangkang ni. Mereka buta ekonomi dan teknikal. Kalau dikatakan bodoh pastinya melantun tetapi sengaja menempah agar diri dikatakan bahlol.

Penulis berpendapat bahawa NKM tidak boleh dimaafkan kerana kecabulan mulut puak-puak mereka ini bukanlah pertama kali terjadi. LGE juga pernah memfitnah Negeri Johor tidak selamat. Jadi budaya memfitnah, mengeji dan mencerca serta memaki ini perkara biasa bagi parti rasis DAP ni. Selepas buat salah dan kantoi dengan rakyat maka terhegeh-hegeh pula minta maaf. Sampai bila keadaan ini harus berterusan. Kali ini, penulis rasa DAP benar-benar membuktikan kedangkalan pemikiran mereka dan mereka tidak layak untuk dimaafkan.


India dihina DAPigs racist !!!




Sumber : KGC

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??