Wednesday 28 March 2012

MAHFUZ AMBIL KELAS BAHASA INGGERIS DENGAN DONG ZHONG ?!!


Siapa yang tidak kenal Mahfuz Omar.

Ahli Parlimen Pokok Sena dan juga Timbalan Presiden PAS ini selalu berangan-angan nak jadi Perdana Menteri. Mungkin dia ada keberanian dan keinginan yang begitu tinggi untuk menjadi Perdana Menteri kerana dia pun tahu bahawa Anwar Ibrahim memang tidak LAYAK !

Aku bukan nak cerita pasal hajat dia yang setinggi gunung dan angan-angan mat jenin dia tu, tetapi aku nak kongsikan satu cerita yang aku pun tak tahu nak kategorikan dalam mana.

Lawak mungkin, kelakar, badut, bodoh, tolol, atau sadis...

Macam mana lah ada manusia sebegini yang nak jadi Perdana Menteri. Meh aku tunjuk kat korang sesuatu.


Tweet dia di twitter berbunyi;

" Launch dgn Speaker Derwan raakyat Tan seri Pandikar amin mulia sebelum mesyuarat j/k dewan "

Launch ???

Si Mahfuz nak MELANCARKAN apa ni ??? Buat lawak betul la mamat sekor ni.

Bila aku tengok gambar dimeja makan, baru le aku faham.. dia nak tweet LUNCH tapi memandangkan jenis akal rendah sikit jadilah ayat MELANCARKAN BERSAMA SPEAKER DERWAN (?) RAAKYAT (?) TAN SERI .... bla.. bla.. bla...

Aku tengah cuba membayangkan.. Kalau la mamat ni jadi PM... dan berucap di UN...

Malu weh.. Malaysia akan diketawakan buat pertama kalinya kerana tiada penguasaan bahasa dunia ni. Bukan takat penduduk Pokok Sena je malu. Semua rakyat pun akan malu. Hai.. Minta simpang la..

Sebab itulah Kerajaan menekankan agar rakyat seluruhnya menguasai bahasa kedua ini supaya dapat bersaing dengan dunia. Bukannya setakat penguasaan bahasa mandarin.

Dong Zhong kena ambil ikhtibar ni...


Sumber : KGC




2 comments:

  1. anti aljubori...28 March 2012 at 19:39

    kecik punya hal lar...

    ReplyDelete
  2. tq KL Pos.. dh lama berada di link utama di bawah header blog dan juga tersenarai dalam library list. tq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??