Thursday 15 March 2012

PENCABULAN TANAH PERKUBURAN ISLAM !!! PAKATAN HARAM JADAH NI MEMANG SIAL LA !!!


Sial ! Panas je I4TT baca hal ni tadi di laman FB bila sahabat tag gambar ni pada I4TT. Memang sial haram jadah Pakatan Rompak ni. Bukan sahaja PASIR dan KHAZANAH SELANGOR.. malah tanah perkuburan pun jadi taruhan business puak-puak pakatan haram jadah ni. Dasar sialan !

DIMANA HAK ORANG ISLAM?? 

Ini kisah berhubung tanah perkuburan islam di Kota Kemuning Shah Alam dimana ianya terletak di bawah pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam.

Sebidang tanah seluas 5.5 hektar telah disediakan pemaju untuk dijadikan tanah perkuburan islam dikawasan Kota Kemuning dan sekitarnya. Bagaimanapun, setelah bertahun-tahun penduduk islam yang menghuni kawasan tersebut tidak dapat menggunakan kubur itu untuk urusan pengkebumian jenazah penduduk setempat yang meninggal dunia kerana mendapat tentangan dari penduduk bukan islam.

Disebabkan campur tangan MBSA dan pemimpin setempat masalah ini tidak dapat diselelsaikan, malah kes dibawa pula ke mahkamah oleh 147 orang penduduk bukan islam Kota Kemuning dan Kemuning Greenville. Sehingga kini kes masih lagi di mahkamah. Difahamkan sebelum kes dibawa ke mahkamah ada 2-3 jenazah telah dikebumikan disitu.

Itulah sebahagian gambaran bagaimana susahnya untuk orang-orang islam nak buat kawasan kubur walaupun kawasan tersebut telah digazetkan sebagai kawasan perkuburan. Hinggakan terpaksa berentap di mahkamah bertahun-tahun.

Sekarang mari kita lihat pula kisah tanah perkuburan bukan islam yang dibangunkan secara haram untuk tujuan komersial dan tidak perlu bayar premium tanah, juga di Shah Alam dimana ianya juga terletak di bawah pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam.

Sebidang tanah yang luasnya 49 ekar yang terletak di Seksyen U14 Shah Alam telah dibangunkan oleh dua buah syarikat swasta untuk dijadikan tanah perkuburan bukan islam, dimana lubang-lubang kuburnya dijual dengan harga-harga tertentu.

Mengikut laman sumber, perkuburan komersial tersebut dibangunkan secara haram dan tidak pernah mendapat kelulusan MBSA . Bukan sahaja tidak mendapat kelulusan, premium tanah pun tidak dibayar.

*Untuk kubur islam ditanah yang telah digazet sebagai kubur serta telah diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan, mereka bantah dan heret ke mahkamah sehinggakan nak kebumi jenazah pun tak boleh. 

DIMANA HAK ORANG ISLAM??

Untuk kubur puak-puak mereka yang dibangunkan secara haram, malah dijual pula lubang-lubang kuburnya tidak pula menjadi sebarang masalah.. ini kerana semuanya telah di kawtim.

Kenapa dua syarikat berkenaan mendapat layanan yang begitu istimewa dari MBSA?

Siapa dalang disebalik layanan istimewa tersebut? 

By : Afiq KLtown

Korang nak jawapan ? Meh aku share dari Sel13.com !

Skandal Tanah Perkuburan Seksyen U14 Shah Alam

 

Penguasaan dan kehebatan Ronnie Liu mengendalikan kegiatan-kegiatan haram atau lebih dikenali dengan kegiatan underground di Selangor tidak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak lagi.

Seorang taikun kongsi gelap yang terlibat dengan kegiatan-kegiatan haram sebelum menjadi YB, dan setelah dipilih menjadi YB diberikan pula jawatan Exco yang menguruskan PBT ibarat orang yang mengantuk disorongkan bantal.

Memberi jawatan Exco PBT kepada Ronnie samalah seperti memberi jawatan Ketua Polis Negara kepada M Kalimuthu atau anggota geng mamak.

DAP memang memerlukan orang seperti Ronnie di Selangor untuk tujuan mencari wang besar bagi membiayai kegiatan politik perkaumannya. DAP tahu hanya Ronnie yang tahu bagaimana cara untuk mendapatkan wang dari kegiatan-kegiatan haram. Sebab itulah DAP minta dari PKR dan PAS supaya jawatan Exco PBT diberikan kepada Ronnie.

Sebab itulah selepas DAP memerintah Selangor kita boleh lihat rumah-rumah urut serta kelab-kelab malam tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan. PBT tidak boleh bertindak sesuka hati kerana semuanya dikawal oleh Ronnie. Wang-wang perlindungan bulanan semuanya telah dibayar dan dimasukan ke dalam poket Ronnie serta kantung DAP.

Bukan sahaja melindungi rumah-rumah urut ,rumah pelacuran, kelab malam, dan mendalangi kegiatan curi pasir. Ronnie juga turut terlibat melindungi pengusaha kubur haram di Seksyen U14 Shah Alam.


 

Lima lot tanah bernombor 3868, 3869, 3870, 3871 dan 3872 yang luas keseluruhannya 49 ekar, terletak di Seksyen U14 Shah Alam, Mukim Bukit Raja,Daerah Petaling telah dimajukan sebagai tanah perkuburan bukan islam oleh sebuah syarikat swasta bernama Premivest Sdn Bhd bersama sebuah syarikat sekutunya Fairy Park Sdn Bhd.

Kedua-dua syarikat berkenaan tidak mendapat sebarang kelulusan dari Pejabat Tanah serta Majlis Bandaraya Shah Alam untuk menjalankan urusan pengkebumian jenazah bukan islam secara komersial. Tanah tersebut masih lagi berstatus pertanian sehingga kini. Sehingga kini juga lebih kurang 1000 jenazah telah dikebumikan di kawasan tersebut. Syarikat berkenaan juga turut membina pintu gerbang, krematorim dan kolumnbarium diatas tanah tersebut tanpa sebarang kelulusan.

MBSA telah mengeluarkan 5 notis kepada syarikat terbabit sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Malah syarikat terbabit juga pernah dinasihatkan agar memohon kebenaran merancang kepada MBSA. Semua itu tidak pernah mereka endahkan. Premium tanah yang bernilai RM 30 juta juga tidak dibayar kepada kerajaan negeri.MBSA tidak pernah merancang untuk menutup atau menyita tanah perkuburan berkenaan kerana bimbang ianya boleh mencetuskan isu perkauman. MBSA berjanji akan meluluskan permohonan pemaju dengan syarat mereka memohon. Itu pun mereka tidak pedulikan .

Syarikat berkenaan menjadi besar kepala dan tidak endahkan MBSA serta pejabat tanah kerana mereka mendapat perlindungan dari DAP amnya dan Ronnie Liu khususnya. Mengikut maklumat yang diterima sehingga kini RM 5 juta telah dibayar oleh syarikat terbabit kepada DAP melalui Ronnie Liu bagi melindungi perniagaan mereka.

Malah Ronnie sendiri telah beberapa kali mengeluarkan arahan kepada MBSA agar tidak mengganggu tanah perkuburan tersebut. Pernah sekali MBSA mengadakan mesyuarat bagi membincangkan tentang perkara tersebut. Ketika mesyuarat berlangsung, Datuk Bandar MBSA ketika itu, Dato’ Mazalan Md Nor menerima panggilan dari Ronnie mengarahkan agar MBSA tidak mengacau tanah perkuburan tersebut.



 

Isu ini pernah dibincangkan oleh Selcat pada 01 September 2010, dimana lima orang telah dipanggil memberi keterangan. Mereka adalah Datuk Bandar Shah Alam, DO Klang, Pengarah Perancang Bandar MBSA, Koh Tian Seng dan Goh Cho Seng dari Premivest Sdn Bhd.

Walaupun telah setahun setengah Selcat membicarakan perkara berkenaan tetapi sehingga kini tiada apa-apa tindakan yang diambil terhadap syarikat tersebut. Mereka masih lagi bebas menjalankan perniagaan mereka tanpa sebarang halangan kerana semuanya telah dilindungi DAP dan Ronnie.

Tidak perlulah kerajaan Selangor pimpinan Khalid Ibrahim hendak laungkan yang mereka mengamalkan ketelusan dan keikhlasan dalam memerintah Selangor. Ketirisan, penyelewengan dan salah guna kuasa semakin hari semakin berleluasa di Selangor. Isu tanah perkuburan bukan islam di Seksyen U14 ini adalah salah satu contoh salah guna kuasa yang serius di Selangor. Wang RM 30 juta yang sepatutnya masuk ke dalam akaun kerajaan negeri telah dikurangkan kepada RM 5 juta dan dimasukan ke dalam poket DAP dan Ronnie Liu.

Kuasa yang ada pada pejabat tanah dan MBSA serta pendengaran Selcat hanyalah sia-sia sahaja kerana tidak ada sebarang tindakan yang mampu atau boleh diambil terhadap pengusaha kubur haram hanya kerana halangan dari DAP. Memang benarlah apa yang dikata dalam pakatan rakyat yang berkuasa , yang dominan dan yang untung adalah DAP.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??