Friday 9 March 2012

REMPUH SEKATAN DAN KOMA POLIS PULA DIPERSALAHKAN !!! BAHALOL PUNYA BANGSAT !!!


Ayat pertama aku nak cakap adalah elok mampus jer bila langgar sekatan jalanraya. Kenapa aku cakap macam tu? Jawapannya senang, apa jua yang terjadi selepas melanggar sekatan polis tidak akan menyusahkan orang.

Ini patut berlaku kepada seorang remaja CINA yang koma selepas melanggar sekatan jalan raya. Remaja CINA berumur 14 tahun ini dikatakan tidak mempunyai lesen memandu dan juga menunggang tanpa memakai topi keledar. Bab lesen tak perlu komen sebab umur 14 tahun bukanlah usia yang dibenarkan untuk mendapat lesen. Dia nak buat Malaysia ini dia yang punya tetapi dia terlupa nenek moyang dia dulu adalah pendatang.

Lebih menarik adalah keluarga remaja CINA ini menyalahkan polis atas apa yang berlaku kepada ahli keluarga mereka. Aku yakin keluarga remaja ini adalah penyokong tegar DAP.

Pengalaman aku menunggang motosikal, tidak pernah aku tengok polis bertindah agresif tanpa sebab. Apa yang aku katakan agresif? Maksud aku adalah bilamana polis terpaksa bertindak atas sebab menyelamatkan diri ataupun menyelamatkan individu lain. Contoh paling jelas, kenapa polis bertindak tegas kepada Mat Rempit? Jawapannya kerana cara Mat Rempit membawa motor boleh memudaratkan orang lain.

Kalau setakat tidak memakai topi keledar apa gunanya polis menendang motosikal. Kalau betullah motosikal ditendang sudah tentulah ada sebab kenapa perlu polis bertindah begitu. Ada kemungkinan penunggang motosikal menunggang dalam keadaan bahawa sehingga mengancam keselamatan orang lain.

Tindakan diluar kawalan bagi orang bersalah adalah akan merasa gabra ataupun kelam kabut bilamana kesalahannya dapat dikesan oleh orang lain. Tidak hairanlah remaja CINA ini kelam kabut dan hilang kawalan.

Persoalan pertama yang kita perlu fikirkan, kalau keluarga remaja CINA ini menyalahkan polis adakah mereka tidak bersalah membiarkan ahli keluarga mereka yang dibawah umur tanpa lesen memandu menunggang motosikal.

Persoalan kedua, polis hanya akan membuat sekatan di jalan-jalan utama sahaja dan bukan di kawasan perumahan dan sebagainya. Apa motif remaja CINA ini melanggar undang-undang di jalan utama? Inilah bahananya bila tidak mempunyai lesen dan tidak memahami undang-undang.

Inilah spesis DAP yang tidak pernah pedulikan undang-undang. Mereka saja yang betul dan undang-undang Malaysia hanyalah untuk kepentingan UMNO BN.

Hancur Pakatan!!


Sumber : KGC

1 comment:

  1. heret sekali mak bapa/tuan motor diorang ke mahkamah,.. ni kesalahan berat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??