Tuesday 20 March 2012

SELANGOR SEMAKIN PARAH !!! SELAMATKAN SELANGOR !!!


Exco PBT Selangor mengumumkan dengan bangganya Kerajaan Selangor akan membeli 50 Compactor ataupun Lori sampah untuk disewakan kepada kontraktor sampah dalam menyelesaikan isu sampah yang semakin kronik di Selangor sekarang.

Mengikut kata Ronnie Liu, kompaktor tersebut dibeli untuk memastikan urusan pengendalian sampah menjadi lebih efisyen. Pembelian dibuat memandangan beberapa kontraktor yang mendapat tander kutipan sampah tidak mempunyai kompaktor.


Malang sungguh nasib rakyat Selangor yang mendapat kerajaan yang bangang dan Exco yang pendek akal. Untuk pengetahuan, antara syarat penting yang perlu ada untuk setiap kontraktor sampah adalah mereka harus mempunyai keupayaan untuk membekal tenaga kerja, peralatan dan keperluan-keperluan lain untuk memunggah sampah. Itu adalah syarat wajib.

Kompaktor adalah kategori peralatan yang wajib disediakan oleh kontraktor untuk membolehkan mereka layak mendapat tender yang ditawarkan kerajaan negeri. Dibawah adalah bukti syarat-syarat tender yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor yang jelas menyatakan syarat-syarat wajib untuk memasuki tender. Masalah sewa yang tinggi bukanlah tanggungjawap kerajaan negeri untuk menyelesaikannya tetapi itu adalah terkandung di dalam kos operasi yang ditanggung oleh pihak kontraktor dan disitulah harga tender tersebut ditentukan.




Persoalannya, kenapa kontraktor yang tidak menepati syarat wajib boleh diberikan kontrak mengangkut sampah sedangkan Alam Flora suatu ketika dulu mempunyai cukup peralatan tetapi kontrak mereka ditamatkan.

Adakah amalan kronisme semakin membiak di dalam kerajaan Khalid Gagap? Adakah ini yang dikatakan negeri berkebajikan?

Fikirkan Bersama


Sumber : KGC


Pssstttt.... Selangor yang makin parah ! Jom selamatkan Selangor dengan mengundi BN di PRU 13...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??