Saturday 24 March 2012

SHARIZAT LETAK JAWATAN SEBAB NFC DAN GUAN ENG LETAK JAWATAN SEBAB NENEN !!! ADA BRANI KA GUAN ENG ?!!


Aku agak confius bila aku baca article dari satu portal berita ni. Sejak bila Guan Eng dalam jentera Wanita UMNO ? Dah tukar jantina ke ?

Sikap yang suka menyibuk ni memang sinonim dengan cauvinis sekor ni. Hal ehwal Islam dan Melayu pun dia suka nyibuk, inikan pula hal ehwal dalam kain Wanita UMNO.

Guan Eng menyifatkan pengunduran Senator Dato' Seri Sharizat Jalil sebagai tindakan separuh jalan yang mana si Guan Eng mahu Sharizat bukan sahaja melepaskan jawatan dalam kerajaan malah juga dalam sayap UMNO iaitu jawatan Ketua Wanita UMNO. Soalan aku, siapa Guan Eng yang nak bercakap untuk Wanita UMNO ?

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengumumkan pengundurannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada 8 April ini, perlu melepaskan semua jawatannya termasuk sebagai Ketua Wanita Umno dan Ketua Wanita Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, jawatan itu perlu dilepaskan, sekiranya Shahrizat benar-benar membuktikan keikhlasannya.

Guan Eng mempersoalkan tindakan Shahrizat yang hanya mahu melepaskan jawatan dalam kerajaan, namun masih ingin terus kekal dalam politik.

“Beliau perlu meletakkan semuanya, termasuk Ketua Wanita Umno. Sepatutnya sama ada berundur bagi semua jawatan ataupun tidak letak jawatan.

“Tapi dengan hanya letak jawatan sebagai menteri tetapi tidak dalam politik menunjukkan ia sekadar berundur separuh jalan,” katanya, semalam.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, Shahrizat sepatutnya tidak berundur daripada kedudukannya sekarang jika beliau tidak terlibat dalam skandal tersebut.

“Kalau tak buat salah, jadi mengapa perlu undur? Jangan undur langsunglah. Tetapi jika rasa ada sesuatu tidak kena, dia patut letak jawatan secara keseluruhan. Malah kalau nak letak jawatan, patut buat sekarang. Kenapa tunggu sehingga 8 April?,” katanya. - Sinar



Kes suami Sharizat, Datuk Salleh didalam NFC memang secara terang tiada kaitannya dengan Sharizat. Kenapa perlu Sharizat melepaskan jawatan baik dalam kerajaan mahupun parti ?

Pada aku, keputusan yang dibuat Sharizat mengundurkan diri adalah tidak wajar namun ianya satu keputusan yang berani yang mana tidak mampu dilakukan si gila kuasa dan pangkat didalam Pakatan Haram Jadah !

Kenapa tidak Guan Eng mendesak Wan Azizah dan Nurul Izzah melepaskan jawatan dan berundur dari politik kerana kes moral si Al-Juburi. Terang-terang video seks bersama Chinadoll tidak dinafikan Anwar. Malah berjuntai-juntai toteynya disaksikan seluruh dunia !

Kenapa tidak didesak Azmin mengundurkan diri sedangkan isterinya pernah dikatakan berzina dengan Anwar ? Apakah Guan Eng baru 1 hari dalam politik Malaysia ?

Bagaimana pula Mat Sabu 121 yang pernah ditangkap khalwat pada 31 Januari 1995 bersama isteri orang ? Tidak mahukah Guan Eng desak untuk letak jawatan dan berundur ? Malah, kes Mat Sabu 121 ini agak unik kerana kantoi phoneseks disebar seantero dunia.

Terbaru, Bahalol Amin yang ditangkap khalwat dengan isteri orang juga. Tak kan nak dibiarkan penibai bini orang bebas berleluasa didalam politik Malaysia.

Ramai lagi jika mahu dibariskan yang mana salah laku berkenaan adalah diri mereka sendiri.

Bagaimana pula Guan Eng ? Kenapa tidak Guan Eng lepas jawatan dan berundur dari politik memandangkan Guan Eng punya anak, Nicholas Lim yang tidak bermoral.

Hilang ingatankah Guan Eng pada kes "nenen" anak dia tu ? Sebaiknya, Guan Eng berundur dahulu sebelum nak mendesak Ketua Wanita UMNO yang banyak jasanya kepada Parti dan Negara untuk berundur.

Aku suka untuk mencabar Guan Eng berundur dari politik kalau dia benar-benar anak jantan ! Kes NFC tiada kaitan dengan Sharizat tetapi kerana suaminya pengerusi NFC dan kes Nenen Nicholas juga sama tetapi Nicholas adalah anak Guan Eng.

Apa kata, Guan Eng tunjukkan dulu contoh kepada Sharizat. Letak jawatan dalam kerajaan negeri dan berundur dari politik bersama-sama dengan geng-geng lanun pakatan haram jadah yang punya 1001 masalah moral dan etika.

Jika Guan Eng anak jantan dan MAMPU melakukan sedemikian, aku juga akan turut desak Sharizat melepaskan semua jawatan dan berundur dari politik !

Apa macam Guan Eng... Ada brani ka ???


Sumber : KGC


Psssttttt... ape ini Ah Beng Gaun Eng Nenen ingat olang lain semua boloh ka... lu manyak BABI punya komunis !!!




1 comment:

  1. NAMPAK SANGA DAP+PKR+PAS AMAT TAKUT DENGAN GELOMBANG MERAH WANITA UMNO... HIDUP WANITA UMNO.... HIDUP DS SHAHRIZAT...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??