Sunday 18 December 2011

@NajibRazak : GEMPAR !!! SKANDAL SAIFUDDIN ABDULLAH-ANWAR IBRAHIM-MAHASISWA JALANAN !!!

BONGKAR DAN EKSKLUSIF !!! SAIFUDDIN ABDULLAH TERLIBAT DENGAN MAHASISWA PERLEKEH KAN NAJIBRAZAK ???


GAMBAR EHSAN : BADUT RAKYAT

Adakah benar Saifuddin Abdullah bertanggungjawab sepenuhnya di atas insiden memalukan dihadapan bangunan UMNO, PWTC Semalam ???

Perbuatan Gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) dan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) mengadakan demonstrasi menuntut agar AUKU dibatalkan sehingga keterlanjuran perbuatan vandalisme seorang wakil LMP Adam Adli (22tahun) penuntut UPSI menurunkan bendera Perdana Menteri Dato Seri Najib Haji Mohd Razak yang berada ditiang hadapan pejabat UMNO Pusat. Adakah ini adalah hasil kerja keras Timbalan Menteri Kementerian Pelajaran Tinggi ??? Bagaimana ini menjadi persoalan ???

Syabas Mr Intelligent Saifuddin Abdullah, kejayaan anda mempromosikan hero dan idola saudara (Anwar Ibrahim) semakin berbaloi dan membuahkan hasil. Inilah maksud sebenar politik segar yang seringkali saudara bicarakan !!! I4TT nak tanya pada anda. Tolong jelaskan gambar di bawah !!!

TOLONG JAWAB SOALAN SAYA BERKENAAN GAMBAR DI ATAS !!!


“Mahasiswa Bukan Robot, Mansuhkan AUKU, Bebaskan Mahasiswa Berpartisan dalam Politik”. ... Belum dimansuhkan AUKU sudah melakukan onar besar dihadapan mata rakyat !!! Nilai mahasiswa di Malaysia tidak ubah seperti nilai mahasiswa Indonesia !!!

Demonstrasi Jalanan, Mahasiswa !!! Mahasiswa, Demonstrasi Jalanan !!! Adakah layak digelar Mahasiswa Jalanan ???

Inilah nilai (real value) mahasiswa di Indonesia, sudah berjangkit virus ini dikalangan mahasiswa di negara ini.

Bendera PM diturunkan dan mereka menaikkan bendera mereka !!!

Bendera PM diturunkan !!!

Pengawal menaikkan semula bendera PM !!!

Ada apa-apa ke ni ??? Tak kan satu kebetulan ???

Tiba-tiba berada di UIA, adakah kebetulan juga atau diupah untuk meniupkan hasutan terhadap penuntut di UIA ???

Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga...

Adakah semua kakitangan Kerajaan yang jujur didalam Kementerian dan Jabatan akan terpalit dengan pengkhianatan segelintir mereka yang merosakkan nama Kerajaan dari dalam ??? Patutkah bilamana kakitangan yang jujur turut terpalit dengan agenda jahat dari Agen Anwar ???

Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga...

Perbuatan vandalisme mereka telah mencemar nama baik semua Mahasiswa yang dipandang tinggi dalam masyarakat. Adakah semua Mahasiswa perlu juga dilabel sebagai Mahasiswa Jalanan bilamana mereka jujur menuntut ilmu ???

Kenapa ada Mahasiswa yang takutkan AUKU seolahnya seperti mendengar lolongan mak lampir ???

Sekiranya Mahasiswa ikhlas dan jujur dalam menuntut ilmu, kenapa perlu gusarkan AUKU ??? Hanya pelajar yang bermasalah sahaja yang terlalu takutkan AUKU. Sepanjang I4TT menjadi Mahasiswa, AUKU sedikit pun tidak menimbulkan masalah terhadap I4TT dan rakan sekuliah. Kenapa ??? Kerana kami penuntut/Mahasiswa cemerlang yang berkelakuan baik. Itulah matlamat yang sebenar yang patut dan sesuai digelar Mahasiswa. Kerana itu, sebelum ini Mahasiswa dipandang tinggi dan mulia dikalangan masyarakat. Tetapi Mahasiswa hari ini selayaknya digelar Mahasiswa Jalanan. Adakah semua Mahasiswa mahukan gelaran berkenaan ???

Adakah peranan Mahasiswa hari ini berada dijalanan ??? Adakah itu matlamat sebenar Mahasiswa hari ini ??? Jika itulah matlamat sebenar Mahasiswa, sebaiknya janganlah menjadi Mahasiswa kerana anda memalitkan najis ke muka semua Mahasiswa Malaysia yang ikhlas dan jujur dalam menimba ilmu.

Berkenaan kejadian semalam yang didalangi oleh budak suruhan kesayangan Anwar, sebaiknya pihak Universiti Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim mengambil tindakan ke atas penuntutnya agar kelakuan tidak bermoral itu menyelar Mahasiswa lainnya.

Demonstrasi dan vandalisme bukan lah berpolitik. Berpolitik adalah menjadi ahli parti politik berdaftar, berceramah dan lain-lain aktiviti parti politik. Selepas AUKU dimansuhkan, Mahasiswa sudah boleh berpolitik. Tetapi, demonstrasi dan vandalisme adalah 1 jenayah. 

Amat memalukan bagi seorang Mahasiswa yang sepatutnya mempunyai pemikiran matang dan cerdik tidak dapat membezakan maksud politik, demonstrasi, vandalisme dan jenayah. Inikah Mahasiswa hari ini ???

Mereka menuntut kebebasan akademik ??? Adakah menuntut untuk bebas berpolitik itu satu yang didefinasikan sebagai kebebasan akademik ???

Bagaimana kebebasan akademik kalau Mahasiswa sibuk berpolitik ??? Diharap Kementerian Pengajian Tinggi kaji semula hasrat pemansuhan akta berpolitik didalam AUKU !!! Jadikanlah Mahasiswa hari ini semulia dan setinggi darjat sepertimana Mahasiswa zaman kami yang mematuhi undang-undang dan berdisiplin !!!


BIAR ZAMAN BERUBAH NAMUN, DARJAT SEORANG MAHASISWA JANGAN DIRENDAHKAN HANYA KERANA SEORANG MAHASISWA JALANAN !!!

AMBIL TINDAKAN TEGAS TERHADAP MAHASISWA JALANAN BERKENAAN !!!


1 comment:

  1. Penyokong ameno nih hanya tau jadi budak suruhan & jilat bontot pemimpin dia org ja....otak beku..kalau pemimpin suruh terjun lobang taik pun dia org terjun...hihihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??