Thursday 1 March 2012

LYNAS LAGI !!! PUAK KAFIRUN LAKNATULLAH ADA AGENDA TERSEMBUNYI !!!


Tu lah, jangan berlagak pandai. Nampak sangat kilang-kilang seperti Shin-Etsu, Seagate dan lain-lain tu puak BABI ni dok pejam mata ! Ada udang sebalik mee. Tanah di Pahang jadi idaman rupanya. 

Memang BABI... BABI... BABI...!

LYNAS - China Monopoli Industri, Puak Kapir Nak Rampas Hartanah Di Kuantan Dan Kilang Kembar Lynas Dah Wujud Lama ! 

Nampaknya isu Lynas bukanlah isu tentang keselamatan dan kesihatan. Ianya adalah isu berkaitan politik dan juga isu monopoli ekonomi.

Pertama sekali, puak-puak kafirun laknatullah ini telah menyelewengkan banyak fakta berkaitan Lynas sehingga kilang kimia biasa ini telah pun difitnah kononnya ianya adalah Loji Reaktor Nuklear dan bermacam lagi lah fitnah yang tidak masuk akal.

Jika diteliti kenyataan-kenyataan puak-puak yang kononnya mereka ini menentang Lynas atas sebab Environmental Concern dan Anti-Rare Earth, kenapa mereka tidak berdemonstrasi di Shah Alam sahaja ?

Rupanya terdapat sebuah kilang Rare Earth di Shah Alam. Kilang ini adalah kilang milik Jepun. Kenapa puak-puak DAPigs ni tak nak buat demo dekat Kilang ni ? Takut kena penggal kepala ke ? Tiba-tiba aku teringat kisah-kisah zaman sebelum kemerdekaan ketika Tanah Melayu dijajah Jepun.


Diatas ini maklumat tentang Kilang Shin-Etsu. Dan aku lampirkan sekali semua maklumat penting yang perlu korang tahu tentang Kilang Shin-Etsu ini.





Jadi, kenapa tidak berdemo Hijau Hijau sahaja disini ? Ada double standard pula ?

Jika pihak pembangkang Malaysia yang sudah menjadi mutasi Pembangang kenapa tidak diberitahu tentang kilang ini.

Apa sekalipun, kalau diorang buat juga demo kat kilang ni, memang diorang ni bodoh dan bahalol. Aku pun tak taulah apsal la puak-puak ni bahalol sangat. Industri dan ekonomi Malaysia pun nak disabotaj. Kalau tak suka duduk Malaysia, blah je la dari Malaysia. Pi duduk kat hutan yang tak de kilang kimia.

Semua kilang-kilang kimia di Malaysia ini, menghasilkan radiasi. Termasuk lah kilang-kilang Ah Beng di Penang. Kenapa tak tutup je kilang di Penang tu ?

Hasil dari Rare Earth ini, aku jamin semua Ah Beng, Ah Seng, Kak Pah, Tok Ali, Raju, Sivaji (semua bukan nama sebenar) tentu punya gadget yang terdapat komponen rare earth ini. Aku jamin kat rumah diorang ni semua pakai lampu flourescent. Tak kan lah puak bahalol Hijau ni dok atas rumah ran (rumah atas pokok) di hutan belantara. Betul tak ?

Betul ke puak-puak lahanat ni takut giler pada radiasi ni ? Kalau macam tu, aku cadangkan sangat-sangat diorang duduk kat rumah ran ! Buang semua gadget yang ada. Tapi apa yang aku nampak kat himpunan Hijau bodoh tu, masing-masing berposing sakan ambil gambar siap update dalam facebook lagi. Diorang pakai apa tu ye ? Pakai kayu pokok ke ?

Aku nak bawa satu isu untuk korang ni berfikir apa sebenarnya yang mereka ini rancang untuk buat sempena kempen bahalol mereka Anti-Lynas ni. Ini semua agenda ekonomi dan politik semata-mata.

Kenapa aku kata faktor ekonomi ? Ini adalah supaya harga hartanah di Kuantan, Balok ,Gebeng dan sekitarnya akan jatuh merudum.

Kenapa mereka nak jatuhkan nilai hartanah disana ? Mudah je, bila harga dan nilai hartanah jatuh, masa itu pelabur-pelabur yang banyak duit akan membeli seberapa banyak hartanah dikawasan tersebut, dalam masa yang sama juga Lynas tetap akan beroperasi dan apabila isu ni dah senyap dan harga hartanah kembali pulih mereka yang melabur akan menjual kembali untuk mendptkan untung berganda.

Inilah sebab dan punaca kenapa mereka pada masa ini beria-ia nak kempen untuk anti Lynas. Mereka semua tahu Lynas ni selamat dan tak de isu keselamatan dan kesihatan langsung. Mereka juga arif bahawa Lynas tetap akan beroperasi dan berjalan seperti dirancang. Mereka tahu, bukannya tidak tahu fakta sebenar tetapi kerana faktor yang aku sebut tadi tu mereka TERPAKSA selewengkan fakta sebenar.

Persoalan yang perlu difikirkan, siapakah pelabur-pelabur yang banyak duit itu ???

Selain itu, tahu tak korang semua siapakah pendominasi industri rare earth ini ? 95% pendominasi industri Rare Earth ini adalah negara China manakala baki 5% adalah negara-negara lain termasuk lah Malaysia. Dengan adanya kilang Lynas di Gebeng, Malaysia akan dapat menjadi penyumbang komponen rare earth dunia hampir 30% kepada seluruh dunia.

Ini menggugat monopoli industri rare earth negara China. Nampaknya, puak-puak DAPigs ni patut dihantar pulang ke Tanah Besar China la macam ni kan ???

Kalau masih ada yang tak tahu, Kilang Lynas digebeng adalah antara medium bagi meningkatkan taraf hidup rakyat Malaysia terutama kaum Melayu.

Mungkinkah puak kafirun laknatullah ni terlalu takut sekiranya Dato' Mashal Ahmad berada antara 10 terkaya di Malaysia pada tahun-tahun akan datang ??? Sedangkan Gardenia pun diorang boleh hasut untuk kaum diorang untuk boikot. Jadi, fikir-fikirlah sebaiknya !

Jangan jadi BARUA komunis !!!

Sumber : KGC


1 comment:

  1. PUAK PUAK DEEP ASSHOLE PARTY dapIG INI PATUT DIHANTAR KE FUKUSHIMA JEPUN JER... SUMBAT MEREKA BERAMAI2 DALAM LOJI NUKLEAR TU.. SEBAB MEREKA BANGGANG SANGAT TAK TAU BEZA ANTARA NADIR BUMI DAN LOJI NUKLEAR!!! HARAM JADAH! TAK HABIS2 MENYUSAHKAN ORANG!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??