Thursday 1 March 2012

PAS LAWAN PAS !!! MATIKAH KAMBING JAMNAPARI ?!!





Apa nak jadi lah dengan PAS ni....! Gaduh... gaduh... gaduh...!!

Ni apsal la pulak lagi ni kan. Puak Anwarinas atau Puak Kapir yang menang ni ?


Kebelakangan ini PAS banyak sangat timbulkan kontroversi. Bermula dengan kes Hassan Ali, kemudian isu sokong Anwar yang menyokong Israel, berjangkit pula ke kes Azizan di Kedah dan kes PAS offer jawatan Naib Presiden kepada kafirun laknatullah !

Kes Hassan Ali dengan si Azizan ni pada aku banyak persamaan. Yang berbezanya adalah Hassan Ali hanyalah Exco dalam Kerajaan Negeri Selangor manakala Azizan Menteri Besar Negeri Kedah.

Kemelut yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri Kedah bukanlah suatu perkara baru, malah telah bermula sejak pakatan haram jadah menawan Kedah pada PRU-12 yang lalu. Malah Azizan juga tak nafikan.

Kes di Kedah ni si Azizan sendiri pun akui bahawa ketika mahu menubuhkan kerajaan dahulu, pelbagai perkara yang terpaksa dihadapinya sehingga menimbulkan perasaan tidak senang di kalangan beberapa pemimpin pakatan haram jadah.

Ini sedikit petikan dari seorang Penganalisa politik, Dr Mohd Firdaus Amiruddin yang menyifatkan apa yang berlaku itu berpunca rasa tidak puas hati di kalangan pemimpin PAS terhadap corak pentadbiran Azizan yang dilihat membuat keputusan tanpa merujuk kepada pucuk kepimpinan parti sama ada PAS mahu pun pakatan pembangkang.
“Azizan dikatakan sering membuat keputusan yang tidak selari dengan pucuk kepimpinan parti, dia juga dilihat tidak mengikuti perancangan yang dibuat oleh pakatan pembangkang seperti apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang."
“Banyak keputusan yang dibuat tidak disenangi, terutama di kalangan pemimpin pakatan pembangkang bukan Melayu, mereka menyifatkan segala keputusan yang dibuat itu banyak menyinggung perasaan orang bukan Melayu dan Islam di negeri Kedah,”
“Apa yang berlaku sekarang sama seperti apa yang terjadi kepada Hassan Ali, bezanya Azizan seorang Menteri Besar, sebarang tindakan yang diambil terhadap dirinya boleh memberi kesan negatif kepada Pas dan pakatan pembangkang."
“Jika ini berlaku ia boleh menimbulkan masalah besar kepada Pas pada pilihan raya nanti, Pas tidak mahu mengulangi kesilapan yang dibuat apabila memecat Dr Hassan, impaknya bukan sahaja dirasai oleh Pas malah pakatan pembangkang turut terpalit juga,”
“Azizan sebenarnya bersendirian di Kedah, dia bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan Barisan Nasional dan UMNO, malah terpaksa berhadapan pemimpin-pemimpin PAS yang tidak sebulu dengannya,”

Diatas tadi aku petik kenyataan dari Penganalisan Politik ini.

Azizan lebih bernasib baik kerana dia adalah Menteri Besar jika nak dibandingkan dengan Hassan Ali yang hanyalah seorang Exco. Azizan adalah decision maker tidak seperti Hassan.

Azizan boleh diatas kuasanya sebagai Menteri Besar untuk membubarkan DUN. Itu yang terbaru kita dengar dari Kedah. Apakah pembubaran DUN ini berdasarkan faktor terdapat puaka yang ingin menyingkir kan Azizan sebelum PRU 13 ?

Ikuti paparan berita dari Utusan Online;

Walaupun dilihat berjaya menyelesaikan kemelut pelantikan Exco, namun kedudukan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak masih belum dilihat selamat, malahan 'semakin terancam'.
Apa yang mengejutkan menurut sumber dalaman Pas, terdapat usaha untuk menyingkirkan Azizan sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 diadakan.
Gerakan itu dikatakan akan dilakukan oleh kelompok Pas Kedah yang tidak senang dengan tindakan Azizan dalam mengendali isu pelantikan semula Exco kerajaan negeri berkenaan.
Menurut sumber, kumpulan menyokong dua Exco yang enggan dilantik semula turut dikatakan tidak berpuas hati dengan Azizan.
Malahan satu sumber lain memberitahu, ada desakan kepada Pas Pusat agar mengarahkan Azizan bercuti dan tidak dilantik semula sebagai Menteri Besar jika pakatan pembangkang memerintah Kedah.

Penyakit Anwarinas dan Kafirun Laknatullah telah berjangkit kepada PASpispus !

SUMBER : KGC



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??