Wednesday 4 January 2012

BERSIH 3.0 !!! BILA NAK BERSIHKAN SELANGOR ??? SELANGORKU SAMPAHKU !!! TAHNIAH GAGAP !!!

Selangor negeri termaju dengan sampah sarap...!!!

Minggu lepas I4TT berada di Selangor untuk buat liputan penuh Karnival Sayangi Selangor. Dah lama tak turun sendiri buat liputan besar. Kali terakhir ketika kejadian tanah runtuh di Hulu Langat dan BERSHIT 2.0.

Masa 5 hari berada di Selangpr, I4TT sempat berjumpa sahabat-sahabat dan kenalan di kawasan Puchong. Ketika mula bersembang isu Selangor, seorang kenalan I4TT mengadu perihal sampah sarap yang tidak berkutip hampir berbulan-bulan di Selangor.

Lalu, I4TT memutuskan untuk melawat sendiri ke kawasan yang diberitahu iaitu di Rumah Pangsa, Puchong Permai.

Dibawah gambar-gambar yang sempat I4TT rakam sepanjang membuat liputan pada hari Sabtu lepas sebelum terus ke I-City menyambung tugasan liputan hari terakhir Karnival Sayangi Selangor.

Lihatlah betapa BAGUSNYA pakatan haram jadah mentadbir Selangor...

 Lokasi sampah ini betul-betul disebelah jalan besar benar-benar hampir dengan roundbout utama di Puchong Permai.

















 Encik Yahya yang sempat I4TT interview memberitahu bahawa sampah tidak dikutip hampir sebulan lebih. Beliau yang tinggal di kawasan berkenaan blok A10 turut memberitahu bahawa bahagian belakang kawasan juga turut alami perkara serupa. Penduduk juga tidak tahan dengan pemandangan dan bau yang cukup mengganggu tambahan sampah berkenaan terletak di tepi jalan utama dan sangat hanpir dengan kedai-kedai yang mengganggu peniaga dan juga pelanggan. Penduduk juga risau akan penyakit dan wabak yang bakal berpunca dari longgokan sampah sarap berkenaan. 

 Kawasan sampah sarap juga dihurung serangga, lalat dan ulat yang menjijikkan.









 Tempat longgokan sampah yang sangat hampir dengan kawasan perniagaan ini amat mengganggu penduduk, peniaga dan pelanggan kedai.





 Ini pula longgokan sampah sarap dibahagian belakang kawasan yang sama.





 Ini pula longgokan sampah sarap di kawasan yang sama cuma kedudukannya di antara lorong bangunan dan sampah sarap ini benar-benar menghadap pintu rumah penduduk.

 Entah berapa lama la besi karat ni tidak dipunggah.



 Kawasan sampah sarap yang terletak di lokasi ketiga tadi (antara lorong blok) betul-betul menghadap pintu rumah penghuni rumah pangsa ini.


Pemandangan TERINDAH dari tepi jalan utama ke arah roundbout di Puchong Permai.


Jika Putrajaya ditawan.. mungkin begini lah nasib yang akan ditanggung. Macam mana nak tawan Putrajaya... Selangor pun GAGAL !!!


Psssstttt... pasal pe si GAGAP pecat Alam Flora...???? Ini salah GAGAP kerana memecat Alam Flora demi nak memenuhkan poket kroni DAPigs !!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??