Thursday 5 January 2012

BERUKSISWA PENJAGA BONTOT AL-JUBURI !!!

Demonstrasi Mahasiswa Sekadar Provokasi Pra Kempen ‘Bebaskan Anwar’


Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan), menyifatkan insiden sebilangan mahasiswa berdemo kononnya untuk mansuhkan Auku dan kebebasan akademik yang berlaku sejak akhir-akhir ini adalah provokasi menyokong gerakan kempen ‘Bebaskan Anwar 901’.

Setiausaha Agungnya, Syed Anuar Syed Mohamad berkata, kehadiran pemimpin-pemimpin pembangkang yang muncul sebagai hero dan membakar emosi mahasiswa yang bertujuan mencetuskan ketegangan.

“Tujuan utama pelajar-pelajar ini dihantar oleh keluarga ke universiti adalah untuk mendapatkan ilmu pengetahuan dan akhirnya keluar sebagai mahasiwa yang cemerlang dengan harapan mereka akan menjadi anak-anak yang membalas pengorbanan ibu bapa mereka selama ini tetapi apabila mereka dirasuk oleh perkara-perkara yang menghalang tercapainya cita-cita ini, itulah yang membimbangkan kami.

“Apatah lagi, Gagasan melihat sebahagian besar, majoriti yang terlibat dalam demostrasi jalanan termasuk peristiwa demo di PWTC menurunkan bendera tertera wajah Perdana Menteri adalah pelajar-pelajar Melayu. Kita cukup bimbang, penyakit atau wabak ini tidak dihalang dari awal, akhirnya yang kecundang adalah pelajar-pelajar Melayu,”

Tambahnya, kepimpinan setiap gerakan mahasiswa perlu jelas dengan apa yang mereka perjuangkan supaya tidak menjadi alat kepada kumpulan yang berkepentingan lebih besar.

Hakikatnya tegas beliau ada pihak yang telah mengambil kesempatan daripada kejadian itu dengan tujuan meraih simpati orang ramai untuk menyokong mereka.

“Kita berasa malu kepada mahasiswa-mahasiswa bukan Melayu, mereka fokus kepada tujuan asal mereka ke IPT tetapi segelintir pelajar-pelajar kita telah lari dari landasan asal mereka.

“Kita tak nafikan, ini satu jumlah yang kecil tetapi jika tiada langkah diambil, yang kecil ini tidak mustahil menjadi besar dan akhirnya kita tak mampu membanteras sehingga boleh memecah-belahkan masyarakat dan masa depan generasi muda akan tergadai,” tambahnya lagi.



Psssttt.. banner tu jelas dengan maksud tersurat bahawa mahasewel dan beruksiswa hanyalah BABI tunggangan Anwar Al-Juburi !!! Demi untuk selamatkan bontot si Al-Juburi, budak-budak hingusan pula dihasut !!! 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??