Monday 30 January 2012

MELAYU APOLOGETIK !!! DAP RASIS !!!


Kenapa orang Melayu selalu dilihat bersalah apabila mempertahankan hak Melayu?

Apologetik. Orang Melayu terlalu berdiplomatik dengan sifat kemelayuan, sedangkan Melayu sebenarnya kuat dan hebat, tetapi sekarang ini kita terlalu apologetik. Sikap apologetik dan diplomatik, sikit-sikit minta maaf menyebabkan orang naik tocang. Sikap ini kalau dilakukan terlalu kerap orang akan bosan.

UKS rasa faktor utama mengapa hak orang Melayu di sisi Perlembagaan sering dipersoalkan ialah tidak tegas dari segi penguatkuasaan dan sifat apologetik. Inilah dua karakter yang menyebabkan Perkara 153 dipijak, menyebabkan kedudukan orang Melayu dipijak sehingga orang Melayu rasa bersalah dan malu untuk mengaku kita sebenarnya ada keistimewaan.

Fikir-fikirkanlah sebelum terlambat..!!!

Diatas ini update yang I4TT dapat dari Sahabat FB. Antara FB paling active UMNO di facebook yang update setiap hari with out fail. Tahniah UMNO Kuala Selangor !

Apa yang dinyatakan UKS ini amat tepat. Bila sahaja orang Melayu mempertahankan hak, maka UMNO dan Melayu dituduh rasis !

Tanah ini Tanah Melayu. Jadi sendiri mau hengat la ye. Kita dah hidup harmoni dan baik semenjak selepas 1969.

Apakah peristiwa 1969 dan sebelumnya mahu diulang ?

Kepada anak didi PAP iaitu DAP... Lu tak suka Malaysia dan pemerintahan orang Melayu.. sila balik negara korang !!!

Korang datang Tanah Melayu pun diatas faktor penolakan. Kalau korang tak merempat sini, korang ingat boleh hidup dengan baik dinegara asal ??? Silap-silap korang pun belum tentu hidup lagi hari ni.

Jadi belajar bersyukur, kenang budi dan toleransi !!! Sila belajar adab hormat menghormati seperti sahabat MIC dan MCA !!!

Kalau tak boleh juga, sila berambus balik negara korang !!!




1 comment:

  1. Sangat setuju pandangan tuan admin..kebelakangan ni sikap pendatang macam LGE dan bapaknya LKS..dan orang DAP sangat menyakitkan hati..depa nak 13 Mei tu berlaku lagi ke? Itu kan berlaku selepas provokasi LKS jugak tu..bila la orang tua tu nak mampuss..huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??