Tuesday 3 January 2012

PANAS !!! USTAZ GELI-GELI DALAM TANDAS WANITA ???

Ustaz Azhar-apa buat dalam tandas wanita di Masjid Jambu Bongkok?

Apa ceritanya?

NAMA Azhar Idrus tiba-tiba menjadi sebutan dan beliau sering diundang untuk memberikan tazkirah ataupun ceramah agama di seluruh surau dan masjid di seluruh Negara dan beliau juga dilihat seperti menjadi ikon baru kerana dikatakan mampu menarik ribuan pendengar kerana kehebatannya berceramah serta disukai oleh orang muda.

Saat ini bila sebut sahaja namanya, berbondong-bondong orang mahu mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata ceramah beliau penuh dengan kata-kata nista serta maki hamun terutama sekali terhadap kepimpinan JKKK dan kerajaan nama beliau sering menjadi pilihan JK Masjid ataupun surau dan ceramahnya yang dikasetkan juga dijual secara meluas.

Namun persoalan mula timbul apabila beliau menggunakan pendekatan maki hamun dan cercaan dalam setiap ceramahnya siapakah beliau sebenarnya?Adakah beliau sama seperti Bob Lokman ataupun Azmil Mustapha?Ataupun lebih kurang dengan Akhil Hayy?Ceramahnya dimaku hamun semua orang baik pemimpin PAS maupun UMNO.Ada yang sudah mula panggilnya ustaz mereng..semua orang tidak betul cuma dia sahaja yang betul.

Saya sendiri tidak pernah mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata boleh didengar melalui you tube kerana tidak tahu siapa Azha Idrus ini sebenarnya.Kalau mahu ketawa baik tonton Maharaja Lawak dan kalau mahu menuntu ilmu mestilah mencari guru yang pandai tapi ada yang beritahu ceramah beliau ini penuh dengan maki hamun tidak kira dalam masjid ataupun surau dan beliau pandai membuatkan orang ketawa.

Azhar Idrus anak kelahiran Kg Ladang,Terengganu ini menghilang diri cukup lama dan setelah balik ke negeri asal,beliau mula menyusup masuk ke majlis-majlis tahlil untuk menyampaikan tazkirah awalnya dan mengenakan bayaran tertentu.Dalam soal pandangan politik beliau cukup bijak kerana tidak menyertai mana-mana parti politik terutamanya PAS walaupun setiap ceramahnya beliau sering memetik pandangan Hadi Awang kerana beliau tahu,berada dalam PAS sukar untuk beliau mencari wang dan terpaksa menyumbang kepada parti itu.Sebab itulah barangkali beliau maki hamun pemimpin PAS atau UMNO supaya memudahkannya untuk beliau cari makan dengan hasil ceramah maki hamunnya.

Penduduk setempat mula mempersoalkan kredibiliti serta taraf perguruannya hingga melayakan beliau bergelar ustaz.Di mana ustaz ini belajar ilmua agamanya? Siapa gurunya dan kalau belajar di Pasenttren,pasentren mana,kalau belajar di pondok, pondok mana dan kalau belajar di universiti,universiti mana yang tiba-tiba sahaja boleh menjadi Ustaz ataupun orang yang arif tentang agama?

Persoalan sebegini mula berlegar dan kalau mengambil kira Hadi Awang idola Ustaz Azhar ini,sekurang-kurangnya Hadi Awang belajar di Al Azhar.Mesir walaupun kemasukannya ikut pintu belakang tapi sekurang-kurangnya pernah jejak kaki di Al Azhar dan semua orang tahu Nik Aziz adalah guru agama di KEMAS dan belajar ilmu agama di India tapi Ustaz Azhar ini belajar dimana hingga beliau dipanggil ustaz hari ini?

Orang Terengganu tahu dan orang Kampung Ladang tempat lahirnya tahu bahawa Azhar Idrus sebelum ini merupakan seorang pemuzik yang pandai memetik bass gitar serta bermain piono dan organ.Pernah bersama-sama Sallem,penyanyi IKLIM malah beliau juga sebelum ini merupakan seorang jurugambar dan penulis bebas.

Sama dan serupa..!

Soal Azhar menuntut pengajian Islam dimana, biarlah beliau yang menjawabnya cuma kita menuntut penjelasan dan ingin tahu daripada Ustaz Azhar berkaitan dengan peristiwa jam lebih kurang 1.00 pagi di kawasan Masjid di Jambu Bongkok, Marang,Terengganu (di Jambu Bongkok ada satu sahaja masjid) dan apa keperluan Azhar dikatakan berada dalam tandas wanita di masjid itu dan dalam masa yang sama turut ada seorang wanita lain didalam tandas tersebut?

Kelibat Azhar itu disedari oleh penduduk kampung dan memangil beliau keluar dan Azhar dikatakan memberikan alasan untuk mengambil wuduk. Wuduk untuk sembahyang apa pada jam lebih kurang 1.00 pagi itu dan kenapa menggunakan tandas wanita sedangkan tandas lelaki bersebelahan?

Menurut sumber lagi, ketika Azhar berbual dengan penduduk kampung, kelihatan seorang perempuan keluar dari tandas yang sama dan bergerak ke tepi pantai dan katanya perempuan itu dikenalpasti adalah wanita muda dari Dungun,Terengganu?

Kita tidak menuduh apa-apa cuma mahu penjelasan daripada Azhar Idrus apakah peristiwa sebenarnya? Takkan sebagai Ustaz yang cukup dikenali ramai turut melakukan perkara mungkar? Takkan Ustaz yang mendapat bayaran mahal mengambil kesempatan untuk melakukan maksiat?

Selepas bersoal jawab dengan penduduk kampong, Azhar mengambil keretanya dan terus ke tepai pantai dan selepas jam 3.00 pagi, wanita muda yang keluar dari tandas tadi berjalan kaki untuk mengambil keretanya yang ditinggalkan di masjid, bila ditanya oleh penduduk kampong beliau menjawab, cari kawan. Takkan jam 3.00 pagi cari kawan di tepi pantai?

Ada juga sumber yang memberitahu bahawa hari ini penduduk Jambu Bongkok yang selama ini cukup mengkagumi Azhar Idrus telah menanggalkan gambar-gambar Azhar yang selama ini dikagumi mereka. Mengapa penduduk kampong ini bertindak demikian?

Dan kalau kita berkesempatan singgah di masjid itu dan berbual dengan orang kampong nama Azhar bukan lagi menjadi ikon tetapi disebut dengan berbagai-bagai gelaran. Dan kita peringatkan Azhar Idrus, makin tinggi ilmu agama (kalau ada) makin banyak dugaan Tuhan berikan.Jangan pula makin tebal serban maka begitu juga tebal dosa-dosanya.

Sumber : Sanggah Tok Janggut


Psssttt... haiyoooo... apa macam ini USTAZ masuk ladies ni... ini USTAZ tersalah saja ma.... Tulisan tandas dalam bahasa omputih dia tak paham kot... mana ada USTAZ khalwat... erkk... ZINARISM ????


34 comments:

  1. penulis ni taip ikut sedap ke? main fitnah je. cari benda lain la bukan menjatuhkan orang. dasar melayu tipikal. oh lupa umno bangsa maha suci. tapi bodoh.

    ReplyDelete
  2. Takat taip tanpa fakta kukuh adalah fitnah semata la tuan blog. Semoga kembali ke jalan benar.

    ReplyDelete
  3. penulis bukan tuduh,tapi persoalkan je..pembaca bengong+buta huruf je tak paham ape penulis nie ceritakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaa. PEMAHAMAN letak kat mana ni semua yang komen negatif2 ni ? Kesian, orang melayu sendiri tak faham bahasa MELAYU sendiri. hahahaha. bahasa MELAYU dulu dapat A ke tak ni ? Mesti tak KAN ? HAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  4. bro bro bro...

    cerita benda2 serius macam ni kena sediakan bukti sekali, jangan main kutip tepi jalan je. at least buat macam Dato T(iga ekor)tu pun jadila, siap bawak video sekali(walaupun tak tau tulen ke tak)..

    peace bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mslhnye puak2 ni kalu tunjuk bukti pun cakap fitnah,konspirasi....anonymous terang boleh?komen anda berat kepada pembangkang saja.

      Delete
  5. Saya sendiri tidak pernah mendengar ceramahnya walaupun ada yang kata boleh didengar melalui you tube kerana tidak tahu siapa Azha Idrus ini sebenarnya.
    _______________________________
    Hang sendiri x pernah xyah nak aibkan org...
    Ini blogger busuk hati ke ape?
    takat nak wat top blog x yah la..

    ReplyDelete
  6. Anonymous said...
    penulis bukan tuduh,tapi persoalkan je..pembaca bengong+buta huruf je tak paham ape penulis nie ceritakan..
    3 January 2012 21:39

    hang tu bodoh. kalau orang persoal hang macam ni hang suka ka? bebal. kalau dah bebal tu bebal jugak la. sama macam penulis. selamatkan negara my ass.

    ReplyDelete
  7. ko cakap x pernah dengar ceramah die.
    tapi ko cakap ceramah die pnoh maki hamun?
    dengar sinri la wei.jgn asik dgr cakap org.

    ReplyDelete
  8. smoga blogger ini mndapat hidayah..
    jtuh fitnah kot ni..
    besooooor kot dosa ftnah.
    saudara blogger x tkut ehh??
    agak2 tau x dosa ftnah cmna?

    ReplyDelete
  9. dah pernah dengar ceramah dia? : daahh

    ada maki hamun dlm masjid/surau? : adaaaaa

    daripada Pusat Islam? : takkk

    tahu tok guru dia sape? belajar agama kat mana? : takkk
    Perlu tok guru ke? : perluuuu
    Sape cakap? : Agama Islam cakap... belajar mesti berguru

    Pernah pergi Masjid di Jambu Bongkok, Marang,Terengganu? : takkkkk

    Adakah penulis Fitnah? : tak tahu.. saya baca je.. kalau dia Fitnah, dia tanggung la sendiri. Saya percaya kepada Allah. Jadi saya tahu Allah akan turunkan bala kepada org yg menfitnah, seperti contoh dikeliling kita sekarang.. Jadi siapalah saya utk judge org lain. Agama Islam pun bukan suruh mengamuk, malah suruh mengajak BAIK2 org2 yg buat salah. Nasihat dgn sabar & berakhlak.

    p/s: Kecoh akidah org, mana akidah kita?

    Anonymous 3 January 2012 21:56
    Bro Bro Bro..Video Dato T tu betul atau tak tu dah tau dah (walaupun penyokong sukar utk ditelan). Device digunakan pun dah tau apa (namanya Catch,sila google sendiri) Ingat2lah Rukun Islam & Iman ye. Qada' & Qadar kan salah satu daripadanya.. lupe ke? Ustaz Azhar ada bgtau tak?

    ReplyDelete
  10. klu xtau xknl dier, so jgn gatal gatal nk bukak citer nie... cuber dgr btol ker dier maki hamun?? tgk btol btol.. aper la dier nie.. aku akan copy blog nie then bg kt ustaz azhar.. untuk bertanyer sendiri kt dier... isshhh... fitnah fitnah...

    ReplyDelete
  11. bodo org yg bt blog nie..x pernah g ceramah tapi nak komen...blog nie sebenarnye blog untuk manusia ke neraka...hanya Allah yg menilai...

    ReplyDelete
  12. fitnah itu lebih berdosa daripada membunuh..........jgn tulis kenyataan kalau kita tak ada bukti.......tentang minyak pulak...inikah harga minyak di negara pengeluar minyak???????????harga di negara2 pengeluar minyak yg lain lebih rendah berbanding di malaysia............kenapa?????????harga kenderaan pun jauh lebih mahal dari negara2 lain.......kenapa???????kemanakah hasil2 tersebut???????ke dlm poket pemimpin BN kah??????aftarfirlahalazim.........

    ReplyDelete
  13. patut la...blog ni duk agung2kan umno BODOH tu sgt. hanyut la ko ngan UMNO LAKNAT ni...! tak kenal ustaz azhar idrus dgn lebih mendalam jgn main cakap ikut sedap tekak je. sedarlah diri tu. hati ko dh penuh dgn titik hitam. tu yg gelap je. astagfirullahalazim....

    ReplyDelete
  14. dapatkan dulu bukti kukuh sebelum nak tulis apa...setiap bahan yg xbetul ditulis pasti 'sahamnya' penulis blog ini akan dapat sama jugak...setiap kali ada org baca...setiap kali itulah juga sahamnya akan bertambah2...saya xkata penulis ni fitnah ke apa...lau bahan ini betul,baguslah...lau bahan yg ditulis xbetul..maka renung2kan sendiri ye...

    ReplyDelete
  15. crashoverload, bro peace.....

    ReplyDelete
  16. bodoh nya blogger,kau tahu tak kau tergolong dlm kalangan org yg zalim.Tanda akhir2 kiamat itu apabila org JAHIL menentang golongan ALIM ULAMA'.Kau tergolong dlm golongan org JAHIL ni tau takkk!!!!

    ReplyDelete
  17. Oii bahalol.. datang sendiri la kat sini,Masjid di Jambu Bongkok, Marang,Terengganu. Tanye jemaah kat sini. Ape daa..

    ReplyDelete
  18. Woi penulis blog nie, ko x takot azab Allah ke? Ke ko nak tunggu siksaan dlm kubur? Ko pilih, nk sedar kt dunia ke atau baru nk sedar mase kt dalam kubur. Jangan sebab kepentingan politik ko rebut dunia ko tinggal akhirat. Kalo nk kipas UMNO skalipon buatlah tp jgn smpai fitnah org.

    ReplyDelete
  19. kalau aku kata bodoh... kang melantun marah... tau baca ke tak tau baca ni?? penulisan dari Sanggah Tok Janggut ni berbentuk persoalan dari penduduk kampung... penduduk kampung minta UAI jawab... pemahaman bahasa melayu failed ke sedara2 oi...

    ReplyDelete
  20. persoalan yg ko tulis tu dh blh menimbulkan fitnah..pandai..kenapa blog ko kuar..kami mempersoalkan kenapa ade cerita yg tidak baik yg cow timbulkan...terutama pada penceramah sedangkan cow x tau pon kebenaran ye,,,ade kau ialah cow..pembaca tertanye tanye ade kah kau ialah coe..sekarng di badan cow2 blog cow di pertikai..

    ReplyDelete
  21. sudah la korang semua... cakap x serupa bikin... korang sendiri maki hamun orang... korang nak kata korang tu baik? kalau betul korang ni ikut ulama, korang x maki hamun orang... nak orang sokong PAS, tp apa yg korang buat? tunjuk akhlak x elok ada la... hampeh la... muak aku dgn situasi yg ada skarang... x payah mengundi lg bagus... toleh kiri teruk... toleh kanan pn teruk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu...aku sokong ko...pru13 ni mmg aku xkn mgundi wlaupon aku ade hak...sakit kpla aku nk layan politik ni sume..sana sini asyik bcerita kononya parti dorg hebat..aku adalah seorg belia yg bru nk mgundi..tp ble aku tgk mcm ni aku da mls nk mgundi..baik aku keje je nti xpyh amik cuti tok pg undi

      Delete
  22. syabas penulis blog,i sokong 100%..jgn lyn org2 y tggi ilmu tp xpdai nk gna ngn btul

    ReplyDelete
  23. Hmmm,kalau ada orang nak buat benda tak elok takkan la nak buat kat dalam tandas masjid??

    ReplyDelete
  24. alahai kan dh terknal puak2 ni mmg kaki maki hamun cam tok guru dia jgk..kalo komen mmg penuh ngan maki hamun..pertanyaan dgn fitnah pn x boleh nak beza..otak kalo dh karat payah nk cuci dh..makin cuci makin teruk karat nya last2 tetap cmtu gak..

    ReplyDelete
  25. saje je aq nk menyelit...
    kte sebagai manusia x tw ape kebenaran atau kesahihan yg dilakukan oleh manusia len,,klu kite tahu sekalipn akan keslahan seseorg itu,kte kne berdpan dgn org itu sndiri,tp bkn dgn cara mengaibkannye...x baik...kte nk tgur kesalahan org pn ade adapnye...salah jugak dgn care memaki hamun org yg slh itu sndiri,klu penulis ini bnar2 slh,kte tgur die dgn care yg elok,,,penulis plak kne la hati2 juge dgn setiap kate2 yg di keluarkn....
    mntak maaf sgt2 kpd semua,,,aq pn bknnye prefect sgt,ini pn tok nasihat ke atas diri aq jgak....skali lg aq mntk maaf jike ade yg t'guris hati....

    ReplyDelete
  26. penulis bodoh...klu ye pn jilat bontot kjaan xpyh laa psoalkn klulusan org..dye dkenali sbb dye ad personaliti..yg ko ni ap ade???blog ko nie x smpi 1% pn pngikut azhar yg follow...bangang...ble tulis 2 jgn tlis jer..pkai otak jgak..bodoh

    ReplyDelete
  27. apsal la bangang korang semua ni, amik contoh, korang dapat borang kaji selidik, dlm borang tu ada tanya yang cukup sensitif, apa yang korang akan buat? tanyakan kat orang yang ditugaskan utk bagi soalan kaji selidik tu atau terus maki hamun, sumpah seranah orang yang bagi soalan tu kat korang. dah la yang bagi soalan tu hanya ditugaskan bagi dan kutip, dia lak kena maki hamun. kes dia sama la cam ni, blogger hanya keluarkan pendapat org dari blogger lain. korang nilaikan la cara terbaik. kalau tak pasti, rujuk2 la kengkawang yg ada dekat masjid jambu bongkok. tanyakan betul atau tidak cerita ni. dah confirm salah, jelaskan kat ruangan command ni. terangkan yang korang dh pegi jumpa kariah masjid tu, dan mereka nafikan. kalau tak jumpa pun, dptkan dulu kisah sebenarnya.

    tapi UAI ni memang ada la sikit2 selit unsur maki hamun. tak dinafikan. cuma korang semua ni tak sedar atau memang dah tepu ngan maki hamun, termasuk tgh drive, maki hamun orang yang ada silap. .. TQ TQ

    ReplyDelete
  28. admin bodoh ..............

    banyak lagi salah bapak kau dari ustaz azhar idrus admin sialllll makan babiiii

    ReplyDelete
  29. ini zinarism ker fitnahrism???

    ReplyDelete
  30. bookmarked!!, I like your website! no fax payday loans
    My page > payday loans

    ReplyDelete
  31. Can I simply just say what a relief to uncover someone that really knows what they're talking about on the web. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people ought to look at this and understand this side of your story. I was surprised you are not more popular since you surely have the gift.
    My web blog ; chess sets free delivery

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??